Η εκθεσιακή βιομηχανία ως ευκαιρία για την ελληνική οικονομία: Το όραμα του Chris Skeith, OBE

Η εκθεσιακή βιομηχανία ως ευκαιρία για την ελληνική οικονομία: Το όραμα του Chris Skeith, OBE

Τεράστια ευκαιρία μπορεί να αποτελέσει για την ελληνική οικονομία η περαιτέρω ανάπτυξη της εκθεσιακής βιομηχανίας, μέσω της χάραξης σχετικής εθνικής στρατηγικής και της αύξησης της χωρητικότητας των εκθεσιακών χώρων, όπως επισημαίνει, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο CEO της Παγκόσμιας Ένωσης Εκθέσεων (UFI), Chris Skeith, OBE. «Η Ελλάδα έχει εξαιρετικές μεταφορικές συνδέσεις και πιστεύω πως σίγουρα πρέπει να εξεταστεί η διαμόρφωση περισσότερων ευκαιριών για εκθέσεις, μέσω της δημιουργίας περισσότερου εκθεσιακού χώρου.» Αν όλο αυτό ενταχθεί σε μια εθνική στρατηγική, τότε θα αποτελεί ένα πολύ ασφαλές στοίχημα για την ελληνική βιομηχανία και την εκθεσιακή βιομηχανία, ώστε να αναπτυχθεί και να ευημερήσει» προσθέτει ο κ. Skeith, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη με αφορμή το πανευρωπαϊκό συνέδριο του φορέα, το οποίο έφερε στην πόλη πάνω από 350 στελέχη της εκθεσιακής βιομηχανίας, από τη Σαγκάη μέχρι τη Νέα Υόρκη κι από τη Φραγκφούρτη ώς το Κάιρο.

«Θεωρώ ότι η διατήρηση αυτού του χώρου είναι ζωτικής σημασίας και η επένδυση σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις για τους διοργανωτές, τους εκθέτες και τους επισκέπτες είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία στο μέλλον.»

Αναφερόμενος στην ελληνική αγορά εκθέσεων, τη χαρακτηρίζει ως ώριμη και εξαιρετικά δυνατή και προσθέτει ότι ήταν η ταχύτερα ανακάμπτουσα αγορά στην Ευρώπη έπειτα από την πανδημία και η δεύτερη παγκοσμίως, μετά την Ινδία. Παράλληλα, το Βαρόμετρο της UFI για το 2024 έδειξε ότι η Ελλάδα «πούλησε πέρυσι» 4% περισσότερο καθαρό εκθεσιακό χώρο σε τετραγωνικά μέτρα σε σχέση με το 2019, ενώ τα έσοδα της ελληνικής εκθεσιακής βιομηχανίας εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 25% το 2025 (πρόβλεψη), σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, έναντι παγκόσμιου μέσου όρου 18%. «Άρα, παρουσιάζετε αύξηση εσόδων περίπου 7% υψηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο» λέει.

Ερωτηθείς ποια χαρακτηριστικά θα μπορούσε να έχει μια εθνική στρατηγική για τις εκθέσεις στην Ελλάδα, απαντά: «Θα μπορούσατε, για παράδειγμα, να επιλέξετε κάποιες βασικές αγορές, στις οποίες θέλετε να είσαστε διεθνώς αναγνωρίσιμοι. Παραδοσιακά, η Ελλάδα είναι γνωστή για τον τουρισμό. Άρα, (θα μπορούσατε να επενδύσετε σε περισσότερες) εκθέσεις στον τουριστικό τομέα, στα τρόφιμα και ποτά, αλλά και στις κατασκευές και στη ναυτιλία. Επιπλέον, υπάρχουν νέοι ανερχόμενοι τομείς που έχουν ενδιαφέρον -όπως η τεχνολογία, η πράσινη οικονομία και η υγεία και ευεξία. Μια εθνική στρατηγική θα μπορούσε λοιπόν να περιλαμβάνει την απόφαση της κυβέρνησης να ενισχύσει συγκεκριμένους τομείς.»

Όταν μια έκθεση γεννιέται στο Ριάντ για να ενισχυθούν οι διμερείς σχέσεις

Προσθέτει ότι η στρατηγική αυτή θα μπορούσε ουσιαστικά να συνοψιστεί στα εξής: να υπάρχει ένα όραμα για το ποια ταυτότητα είναι επιθυμητό να έχει η χώρα, να υφίσταται διασύνδεση με τη βιομηχανία, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες εκθέσεις, να παρέχεται στήριξη εκεί που είναι απαραίτητο, καθώς και να υπάρχει ενεργή κυβερνητική συμμετοχή, π.χ, υπουργών, σε αυτές τις διοργανώσεις.

Περί αμερικανικών δασμών και lobbying σε Ουάσιγκτον και Βρυξέλλες

Πώς αναμένεται να επηρεάσουν την ευρωπαϊκή και παγκόσμια εκθεσιακή βιομηχανία η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ και ιδίως οι δασμοί; Κατά τον CEO της UFI, βραχυπρόθεσμα o κλάδος αναζητά σιγουριά και σταθερότητα. Μακροπρόθεσμα όμως, είναι ένας τομέας ανθεκτικός και θα προσαρμοστεί σε οτιδήποτε προκύψει. Αναφορικά με τους δασμούς των ΗΠΑ, γνωστοποιεί πως περίπου δέκα ενώσεις σχημάτισαν την ECA (Συμμαχία Εκθέσεων και Συνεδρίων), μέσω της οποίας έχει προσληφθεί μόνιμος εκπρόσωπος για lobbying στην Ουάσιγκτον.

Αναφέρεται δε στη μεγάλη προσαρμοστικότητα του κλάδου, σε μια εποχή που τα εμπορικά πρότυπα αλλάζουν συνεχώς. «Ο κλάδος μας προσαρμόζεται συνεχώς, ανάλογα με το πού πάει η αγορά.»

Ο παγκόσμιος αντίκτυπος του κλάδου των εκθέσεων σήμερα ανέρχεται σε 367,9 δισ. ευρώ, ενώ σε αυτόν απασχολούνται (άμεσα και έμμεσα) 4,3 εκατ. εργαζόμενοι, βάσει έκθεσης που δημοσιεύτηκε πολύ πρόσφατα. Κι αυτό, ενώ πριν από πέντε μόλις χρόνια, οι εκθέσεις είχαν «κατεβάσει ρολά» λόγω της πανδημίας.

Με ποιες εντυπώσεις θα αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη; Όπως λέει, όταν η πόλη κατέθεσε υποψηφιότητα για το συνέδριο της UFI, η ΔΕΘ-Helexpo AE υποσχέθηκε κάτι εντυπωσιακό, αλλά η πράξη ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Loading

Play