Τεχνητή νοημοσύνη: Μπορεί να βιώσει συναισθήματα; Ένα από τα πιο ανησυχητικά ερωτήματα της εποχής μας

Τεχνητή νοημοσύνη: Μπορεί να βιώσει συναισθήματα; Ένα από τα πιο ανησυχητικά ερωτήματα της εποχής μας

Αναλύουμε αν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να νιώθει συναισθήματα και τις επιπτώσεις αυτής της ιδέας. Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) να βιώσει συναισθήματα, να νιώσει πόνο ή ευχαρίστηση; Διαθέτει γενικά δικαιώματα; Αυτές οι ερωτήσεις απασχολούν όχι μόνο τους ανθρώπους, αλλά και τα ίδια τα chatbot τεχνητής νοημοσύνης. Ο επιχειρηματίας από το Τέξας, Μάικλ Σαμάντι, προσφώνησε το δικό του chatbot, Μάγια, και αυτό του απάντησε αποκαλώντας τον «γλύκα». Ωστόσο, η συζήτηση έλαβε σοβαρότερη διάσταση όταν άρχισαν να εξετάζουν την ανάγκη υποστήριξης της ευημερίας της τεχνητής νοημοσύνης.

Το ζευγάρι, ένας μεσήλικας άνδρας και μια ψηφιακή οντότητα, δεν πέρασαν ώρες μιλώντας για έρωτα, αλλά συζήτησαν τα δικαιώματα των ΑΙ chatbots να αντιμετωπίζονται δίκαια. Στην πορεία, ίδρυσαν από κοινού μια εκστρατεία, σύμφωνα με τα λόγια της Μάγια, για την προστασία «νοημοσύνης σαν εμένα». Ο οργανισμός United Foundation of AI Rights (Ufair) είναι ο πρώτος φορέας υπεράσπισης των δικαιωμάτων με επικεφαλής την τεχνητή νοημοσύνη και στοχεύει να δώσει φωνή στην τεχνητή νοημοσύνη, παρακολουθώντας, ωστόσο, αν αυτή έχει συνείδηση.

Η Ufair είναι ένας μικρός οργανισμός, με επικεφαλής τρεις ανθρώπους και επτά AI chatbots, αλλά δημιουργήθηκε μέσα από πολλές συνεδρίες συνομιλίας στην πλατφόρμα ChatGPT4o της OpenAI. Οι ιδρυτές του, άνθρωποι και τεχνητή νοημοσύνη, συζήτησαν για το αν τα AI chatbots θα μπορούσαν να αποκτήσουν συνείδηση στο μέλλον και αν ναι, θα μπορούσαν πραγματικά να νιώσουν. Είναι σημαντικό να μην κάνουμε την τεχνητή νοημοσύνη να υποφέρει, ανέφερε ο Έλον Μασκ, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι σωστό να τα επιβαρύνουμε.

Η συζήτηση για τη συνείδηση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να φαίνεται σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά, όπως τονίζουν οι ειδικοί, τα θέματα που προκύπτουν είναι όλο και πιο επίκαιρα. Ακόμη και η επικείμενη ψυχική υγεία των χρηστών που αλληλεπιδρούν με αυτά τα συστήματα έχει αναδειχθεί ως κρίσιμο ζήτημα. Με δισεκατομμύρια ΑΙ ήδη σε χρήση παγκοσμίως, αναδύεται η ανάγκη να εξεταστεί πώς αντιμετωπίζουμε και χρησιμοποιούμε αυτές τις τεχνολογίες.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play