Τεχνητή νοημοσύνη: Η ανεπάρκεια κατάρτισης εμποδίζει τη διεύρυνση της χρήσης της

Τεχνητή νοημοσύνη: Η ανεπάρκεια κατάρτισης εμποδίζει τη διεύρυνση της χρήσης της

Η ανεπάρκεια στην εκπαίδευση εργαζομένων αναστέλλει την ευρύτερη υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στην εργασία. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ενταχθεί στην καθημερινότητά μας, προσφέροντας νέες δυνατότητες, αλλά και εγείροντας ανησυχίες για άγνωστες πτυχές της. Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, η πραγματική αιτία για την καθυστέρηση στην υιοθέτησή της είναι η ελλιπής εκπαίδευση και εξοικείωση των εργαζομένων με τις νέες τεχνολογίες. Πολλοί άνθρωποι που αποφεύγουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι εναντίον της, αλλά απλώς δεν αισθάνονται επαρκώς προετοιμασμένοι για να τη χρησιμοποιήσουν, οδηγώντας τους να επιλέγουν την αποφυγή.

Ο ψυχολόγος Άλμπερτ Μπαντούρα έχει επισημάνει ότι η αυτοπεποίθηση του ατόμου στο να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά μια δεξιότητα είναι πιο καθοριστική από την ίδια τη δεξιότητα. Εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία συχνά δεν αισθάνονται σίγουροι για την αποτελεσματική χρήση τους, γεγονός που οδηγεί σε περιορισμένη εφαρμογή της τεχνολογίας. Ο δισταγμός αυτός μπορεί να οφείλεται και στον φόβο της αντικατάστασής τους από την τεχνολογία.

Αν και πολλοί οργανισμοί προσφέρουν εκπαίδευση για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, τα προγράμματα συχνά είναι πολύ γενικά και δεν επικεντρώνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε τομέα. Μέχρι το 2025, ο αριθμός των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης θα είναι μεγαλύτερος και η γενική εκπαίδευση δεν θα είναι επαρκής. Οι συμμετέχοντες στις σχετικές μελέτες δήλωσαν ότι ωφελήθηκαν περισσότερο από την κατάρτιση που ήταν ειδικά προσαρμοσμένη στους τομείς τους, υποδεικνύοντας την ανάγκη για πιο στοχευμένη εκπαίδευση.

Οι νεότεροι εργαζόμενοι, όπως η γενιά Ζ και οι millennials, συνήθως αισθάνονται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στη χρήση της τεχνολογίας, ενώ οι μεγαλύτεροι μπορεί να είναι πιο επιφυλακτικοί λόγω της ανάγκης τους να προσαρμοστούν στα ψηφιακά εργαλεία. Ο Μπαντούρα έχει εντοπίσει τέσσερις βασικές πηγές που διαμορφώνουν την αυτοπεποίθηση ενός ατόμου για να πετύχει, που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης στην εργασία.

Η εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι επαναστατική, αλλά να βασίζεται σε σταδιακές επιτυχίες και στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων, βοηθώντας τους να οικοδομήσουν αυτοπεποίθηση. Καθώς οι οργανισμοί συνεχίζουν να επενδύουν στην τεχνητή νοημοσύνη, είναι εξίσου σημαντικό να επενδύσουν και στην κατάρτιση του προσωπικού τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική υιοθέτηση της τεχνολογίας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play