Τεχνητή νοημοσύνη: Η νέα εποχή της αντιγραφής και ο ρόλος των φοιτητών

Τεχνητή νοημοσύνη: Η νέα εποχή της αντιγραφής και ο ρόλος των φοιτητών

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τη φύση της αντιγραφής στους φοιτητές των πανεπιστημίων του Ηνωμένου Βασιλείου. Χιλιάδες φοιτητές σε πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν βρεθεί να χρησιμοποιούν το ChatGPT και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης τα τελευταία χρόνια. Την ίδια στιγμή, οι παραδοσιακές μορφές λογοκλοπής εμφανίζουν σημαντική μείωση, όπως αποκαλύπτει έρευνα.

Έρευνα του Guardian για τις παραβιάσεις της ακαδημαϊκής ακεραιότητας διαπίστωσε σχεδόν 7.000 αποδεδειγμένες περιπτώσεις αντιγραφής με χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης το 2023-24, που ισοδυναμεί με 5 περίπου άτομα για κάθε 1.000 φοιτητές. Ο αριθμός αυτός είναι σχεδόν τριπλάσιος σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2022-23. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η αύξηση των περιπτώσεων αντιγραφής αναδεικνύει μια επείγουσα πρόκληση για τα πανεπιστήμια: την προσαρμογή των μεθόδων αξιολόγησης στις νέες τεχνολογίες όπως το ChatGPT.

Η λογοκλοπή αποτελούσε σχεδόν τα δύο τρίτα όλων των ακαδημαϊκών παραπτωμάτων το 2019-20, αλλά με την αύξηση της διαθεσιμότητας εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, οι περιπτώσεις παραδοσιακής λογοκλοπής μειώθηκαν από 19 ανά 1.000 φοιτητές σε περίπου 15 το 2023-24. Οι πανεπιστημιακοί φορείς αντιμετωπίζουν μια αναδυόμενη πρόκληση, καθώς η τεχνολογία επηρεάζει άμεσα την ακαδημαϊκή ακεραιότητα.

Πάνω από το 27% των πανεπιστημίων που απάντησαν δεν είχαν καταγράψει την κατάχρηση ΑΙ ως ξεχωριστή κατηγορία παραπτωμάτων το 2023-24, γεγονός που δείχνει ότι ο τομέας εξακολουθεί να ασχολείται με το θέμα σε πρωταρχικό στάδιο. Αν και οι φοιτητές χρησιμοποιούν συχνά την τεχνητή νοημοσύνη για βοήθεια στην εκπαίδευσή τους, η ικανότητα ανίχνευσης της κατάχρησης της τεχνολογίας παραμένει περιορισμένη.

Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την ακαδημαϊκή ηθική και την αποτελεσματικότητα των αξιολογήσεων στο μέλλον. Ενώ οι τεχνολογίες προσφέρουν δυνατότητες για πιο δημιουργική και καινοτόμο μάθηση, η πρόκληση παραμένει: πώς θα προσαρμοστεί ο τομέας της εκπαίδευσης σε αυτή τη νέα πραγματικότητα;

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play