Η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί το 90% του περιεχομένου του Διαδικτύου, όμως οι άνθρωποι παραμένουν οι κυρίαρχοι συγγραφείς. Για πρώτη φορά, τα άρθρα που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) ξεπέρασαν προσωρινά εκείνα που γράφονται από ανθρώπους, πριν οι δύο κατηγορίες επιστρέψουν σε ισορροπία. Αυτή η διαπίστωση προκύπτει από νέα έρευνα της εταιρείας SEO Graphite, που δημοσιεύεται αποκλειστικά στο Axios.
Το φαινόμενο προκαλεί ανησυχία στους ειδικούς: αν το διαδίκτυο κατακλυστεί από ΑΙ-παραγόμενο περιεχόμενο, τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, όπως το ChatGPT, κινδυνεύουν να πνιγούν στη χαμηλής ποιότητας υλικό, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε κατάρρευση του οικοσυστήματος της τεχνητής νοημοσύνης.
Η Europol είχε προβλέψει ότι μέχρι το 2026, το 90% του διαδικτυακού περιεχομένου θα παράγεται από ΑΙ. Ωστόσο, τα πιο πρόσφατα δεδομένα αποκαλύπτουν ότι η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη.
Η Graphite ανέλυσε 65.000 διαδικτυακές διευθύνσεις (URLs) που δημοσιεύθηκαν από το 2020 έως το 2025. Μετά την κυκλοφορία του ChatGPT το 2023, η παραγωγή ΑΙ περιεχομένου εκτοξεύθηκε. Τον Νοέμβριο του 2024, τα ΑΙ άρθρα ξεπέρασαν προσωρινά τα ανθρώπινα, αλλά από τότε τα ποσοστά τους παραμένουν περίπου ίσα.
Η εταιρεία χρησιμοποίησε το Surfer, ένα σύστημα ανίχνευσης ΑΙ, για να εξετάσει δείγματα από τη βάση δεδομένων Common Crawl, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 300 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες. Τα άρθρα χαρακτηρίστηκαν ως παραγόμενα από ΑΙ όταν λιγότερο από το 50% του περιεχομένου τους εκτιμήθηκε ως ανθρώπινο.
Η διάκριση μεταξύ ανθρώπινου και ΑΙ περιεχομένου είναι εξαιρετικά δύσκολη. Τα στοιχεία της Graphite δείχνουν ότι το Surfer είχε ποσοστό σφάλματος μόλις 4,2% για ψευδώς θετικά και 0,6% για ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα. Ωστόσο, οι ειδικοί αναγνωρίζουν ότι αυτή η διάκριση γίνεται όλο και πιο δυσδιάκριτη, καθώς πολλοί δημιουργοί περιεχομένου συνεργάζονται πλέον με την τεχνητή νοημοσύνη.
Πιο συγκεκριμένα, σε δεύτερη μελέτη, η Graphite κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι μηχανές αναζήτησης εξακολουθούν να προτιμούν τα ανθρώπινα άρθρα, καθώς το 86% αυτών που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις της Google είναι γραμμένα από ανθρώπους, ενώ μόνο το 14% προέρχεται από ΑΙ.
Η Common Crawl, που χρησιμοποιείται ως βασική πηγή εκπαίδευσης για πολλά γλωσσικά μοντέλα, δεν καλύπτει όλο το διαδίκτυο. Πολλά paywalled μέσα ενημέρωσης απαγορεύουν την πρόσβαση του Common Crawl στις σελίδες τους, γεγονός που ενδέχεται να υποδηλώνει ότι το ποσοστό ανθρώπινου περιεχομένου είναι υψηλότερο από όσο καταγράφεται.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Graphite, Ίθαν Σμιθ, τόνισε ότι τα ΑΙ-άρθρα ή οι περιλήψεις που βασίζονται σε αποκλειστικό περιεχόμενο έχουν καλή απήχηση στις αναζητήσεις, ωστόσο οι αυτόματες περιλήψεις που δημιουργούν οι μηχανές αναζήτησης δεν πείθουν τους χρήστες.
Μια έρευνα του Pew Research Center δείχνει ότι μόλις το 20% των χρηστών θεωρούν τις ΑΙ-περιλήψεις πολύ χρήσιμες, ενώ μόνο το 6% δηλώνουν ότι τις εμπιστεύονται πραγματικά. Παρά την εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης, οι αναγνώστες συνεχίζουν να προτιμούν την ανθρώπινη φωνή. Η μάχη ανάμεσα σε ανθρώπους και μηχανές δεν έχει τελειώσει, αλλά η ισορροπία φαίνεται ότι παραμένει ανθρώπινη.
Πηγή περιεχομένου: in.gr