Αισθητά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι είναι η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday. Αυτό προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο.
Συγκεκριμένα, σχεδόν δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (63% το 2025, από 50% πέρυσι) δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday, που «πέφτουν» εφέτος 28 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου.
Η ισχυρότερη πρόθεση για αγορές αυτή την περίοδο καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 (76%), ενώ πριν έναν χρόνο πιο πρόθυμοι για αγορές εμφανίζονταν οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών. Αντίθετα, στην ηλικιακή ομάδα 50-64 μόνο το 50% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές. Επιδραστικός παράγοντας στη θετική πρόθεση αγοράς φαίνεται να είναι η παρουσία παιδιών στην οικογένεια – και, κυρίως, ανηλίκων (77% πρόθεση αγοράς).
Κυρίως είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά, και 77% οι άνδρες), καθώς και ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά, και 68% οι γυναίκες), σκοπεύουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σε μικρότερο βαθμό, οι αγορές θα κατευθυνθούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες, κ.λπ. – 9%).
Παρά την ισχυρή πρόθεση για αγορές, μία σημαντική μερίδα των καταναλωτών εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις προσφορές κατά την περίοδο αυτή. Συγκεκριμένα, 45% αμφισβητούν κατά πόσο οι εκπτώσεις ανταποκρίνονται σε πραγματικές μειώσεις τιμών, ενώ 30% διαπιστώνουν ότι τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σπάνια περιλαμβάνονται σε προσφορές.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το συναισθηματικό υπόβαθρο των καταναλωτών: 19% δηλώνουν ότι περιμένουν την Black Friday και τη Cyber Monday με ενθουσιασμό, ενώ 13% αναφέρουν ότι η πίεση για κατανάλωση τους αγχώνει.
Όσον αφορά τις αγορές που σχεδιάζουν, πάνω από τέσσερις στους πέντε καταναλωτές (81%) αναφέρουν ότι ανέβαλαν κάποιες αγορές μέχρι την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday.
Η αυξημένη πρόθεση των καταναλωτών για αγορές αυτή τη Black Friday και Cyber Monday, εφόσον επιβεβαιωθεί, είναι ενθαρρυντική για το λιανεμπόριο. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προβληματιστούν για τις επιφυλάξεις των καταναλωτών και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να εδραιώσουν την εμπιστοσύνη τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
