Δ. Θεσσαλονίκης: Στην τελική ευθεία για τα 50 λεωφορεία από τη Λειψία

Δ. Θεσσαλονίκης: Στην τελική ευθεία για τα 50 λεωφορεία από τη Λειψία

Στην τελική ευθεία εισέρχεται ο σχεδιασμός του Δήμου Θεσσαλονίκης για την προμήθεια 50 λεωφορείων, τα οποία πρόκειται να παραχωρηθούν στον ΟΑΣΘ για την ενίσχυση του στόλου του, με σκοπό να προσφερθεί μια ανάσα στις χιλιάδες των πολιτών που τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρούνται κατά τις μετακινήσεις τους με την αστική συγκοινωνία.

Στην τελευταία συνεδρίασή της η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης άναψε το πράσινο φως για την προμήθεια αυτών των 50 λεωφορείων από τον αντίστοιχο Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της αδελφοποιημένης με τη Θεσσαλονίκη πόλης της Λειψίας, εγκρίνοντας το σχετικό πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης προσφορών.

Ειδικότερα, η αρμόδια επιτροπή που συγκροτήθηκε στο πλαίσιο της δημόσιας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εκδόθηκε για την προμήθεια νέας γενιάς ντιζελοκίνητων αστικών λεωφορείων από τον Δήμο Θεσσαλονίκης έκρινε ότι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις, ώστε να προχωρήσει η αγορά από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Λειψίας.

Τι λέει ο Ζέρβας

 «Βρισκόμαστε σε θέσεις ευθύνης, για να δίνουμε λύσεις. Λύσεις το κατά το δυνατόν συμφέρουσες, άμεσες και δραστικές», ανέφερε σχετικά ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, τονίζοντας: «Είναι δική μας πολιτική απόφαση και επιλογή να συνεισφέρουμε στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών -στην ανάταξή τους- και λόγω της υγειονομικής κρίσης. Μέλημά μας είναι η ασφαλής, αξιοπρεπής και γρήγορη μετακίνηση των Θεσσαλονικέων και των επισκεπτών. Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών, το φθινόπωρο, θα δούμε τα νέα αυτά εξαιρετικά καλοσυντηρημένα οχήματα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Έχω επιλέξει να σταθώ στην πλευρά αυτών που ψάχνουν λύσεις για τα προβλήματα κι όχι το αντίστροφο».

Λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας

Τα λεωφορεία τα οποία πρόκειται να προμηθευτεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι στο σύνολό τους αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5 EEV (5+) και καλύπτουν πλήρως τις τεχνικές προδιαγραφές που είχαν τεθεί.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τον σχετικό φάκελο, «τα προσφερόμενα λεωφορεία πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές καθώς και όλες τις ευρωπαϊκές διατάξεις υγιεινής, διάθεσης και εμπορίας. Βρίσκονται δε σε πλήρη λειτουργική κατάσταση και είναι ασφαλή για την κυκλοφορία στους δημόσιους δρόμους».

Σε εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή

Αναγνωρίζοντας ότι η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών αποτελεί το κορυφαίο ζήτημα για τους Θεσσαλονικείς, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και προσωπικά ο Δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας ανέλαβε την πρωτοβουλία να αναζητήσει λύσεις, ζητώντας τη συνδρομή αδελφοποιημένων πόλεων, όπως αυτή της Λειψίας.

Τα λεωφορεία από τον αντίστοιχο Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Λειψίας προσφέρονται στην εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή των 11.000 ευρώ έκαστο, με το συνολικό κόστος της αγοράς να διαμορφώνεται στο ύψος των 550.000 ευρώ.

Καλοσυντηρημένα οχήματα

Τα λεωφορεία από τη Λειψία είναι ηλικίας από 11 έως το πολύ 13 ετών. Μάλιστα, χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα στον Δήμο της Λειψίας και είναι εξαιρετικά καλοσυντηρημένα, καθώς υπόκεινται σε αυστηρά πρωτόκολλα συντήρησης με πλήρεις τεχνικούς ελέγχους κάθε τρεις μήνες.

Η συνολική δυναμικότητά τους είναι 102 επιβάτες, εκ των οποίων 34 καθήμενοι και 68 όρθιοι. Τα λεωφορεία διαθέτουν δύο πόρτες εισόδου και εξόδου, όπως άλλωστε επιτάσσει η συνήθης πρακτική και η επιβατική κουλτούρα στα ΜΜΜ και ειδικότερα στην Ευρώπη, όπου προβλέπεται είσοδος από τη μπροστινή πόρτα και έξοδος από την πίσω.

Τα οχήματα διαθέτουν σύστημα εύκολης πρόσβασης για τα άτομα με αναπηρίες (σύστημα kneeling), ενώ εντός των λεωφορείων προβλέπεται χώρος για αναπηρικά αμαξίδια.

Loading

Play