Η Δυτική Θεσσαλονίκη δεν είναι απλώς «το άλλο μισό» της πόλης.
*του Ευριβιάδη Ελευθεριάδη Γραμματέα Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Κίνημα Αλλαγής Ά Θεσσαλονίκης
Είναι μια περιοχή πυκνοκατοικημένη, ζωντανή, με ανθρώπους που εργάζονται σκληρά, με νέους που αναζητούν ευκαιρίες, με οικογένειες που αγωνίζονται μέσα σε συνθήκες άνισης μεταχείρισης.
Κι όμως, η ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη φαίνεται να μην ακολουθεί μία παρόμοια και αναλογική λογική. Οι υποδομές παραμένουν ελλιπείς ή απαρχαιωμένες και οι παρεμβάσεις, όταν γίνονται, είναι αποσπασματικές και ασύνδετες με ένα συνολικό σχέδιο.
Οι βασικές οδικές αρτηρίες, όπως η Μοναστηρίου και η Λαγκαδά, δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας μητρόπολης του σήμερα και του αύριο. Το κυκλοφοριακό παραμένει άλυτο, τα πεζοδρόμια είναι επικίνδυνα ή ανύπαρκτα, οι ποδηλατόδρομοι παραμένουν μια μακρινή υπόσχεση. Το πολυσυζητημένο Μετρό δεν περιλαμβάνει τις δυτικές συνοικίες στο σχεδιασμό του, αφήνοντας περιοχές όπως η Σταυρούπολη, ο Εύοσμος και το Κορδελιό να εξυπηρετούνται αποκλειστικά από έναν ΟΑΣΘ που δεν επαρκεί.
Τα σχολεία ασφυκτιούν, τα νηπιαγωγεία δεν φτάνουν, τα ΚΑΠΗ λειτουργούν με ελλείψεις, οι αθλητικοί και πολιτιστικοί χώροι απουσιάζουν ή υπολειτουργούν. Η έλλειψη χώρων πρασίνου και οργανωμένων πάρκων επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Είναι αδιανόητο, σε μια εποχή που η κλιματική κρίση απαιτεί πράσινες υποδομές και ανθεκτικές πόλεις, η Δυτική Θεσσαλονίκη να παραμένει τόσο πίσω.
Αλήθεια από τα τόσα δισεκατομμύρια ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης πόσα χρήματα κατευθύνθηκαν στους πολυπληθείς Δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης;
Για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, δεν ζητάμε χάρη. Ζητάμε ισοτιμία. Ζητάμε οι άνθρωποι της Δυτικής Θεσσαλονίκης να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες, την ίδια πρόσβαση και την ίδια προσοχή από το κράτος και την Πολιτεία. Είναι ώρα να περάσουμε από τα λόγια στα έργα. Έργα με σχέδιο, με χρονοδιάγραμμα και κυρίως με λογοδοσία.
Η Δυτική Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει άλλο.