Η τηλεόραση συνεχίζει να κατέχει, οριακά, τα σκήπτρα των Μέσων ενημέρωσης για τους Έλληνες, με τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες να ακολουθούν κοντά. Ωστόσο, οι πολίτες εμπιστεύονται περισσότερο τις ιστοσελίδες, ενώ η τηλεόραση και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κατατάσσονται στις τελευταίες θέσεις της εμπιστοσύνης. Σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες ενημερώνονται τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, με 9 στους 10 να θεωρούν ότι είναι σημαντικό να ενημερώνονται. Παράλληλα, υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητα των Ελλήνων δημοσιογράφων να ασκούν σωστά το ρόλο τους ως ελεγκτές της εξουσίας.
Η κατανάλωση ειδησεογραφικού περιεχομένου προκαλεί αρνητικά συναισθήματα, με το 81% να εκφράζει αποφυγή ενημέρωσης και το 52% να δηλώνει ότι κάνει συνειδητή διακοπή από τις ειδήσεις. Ειδικότερα, το 87% όσων επιλέγουν να κάνουν διάλειμμα από τις ειδήσεις δηλώνει ότι βελτιώνεται η ψυχολογία τους.
Τα αποτελέσματα προέρχονται από έρευνα του Εργαστηρίου Ερευνητικής Δημοσιογραφίας (Peace Journalism Lab) του Α.Π.Θ., σε συνεργασία με την KAPA RESEARCH και επικεφαλής τον Καθηγητή Νικόλαο Παναγιώτου. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 30 Μαΐου και 10 Ιουνίου 2025, είχε δείγμα 1.140 πολιτών ηλικίας 15 ετών και άνω και αξιολόγησε τις Στατιστικές Συνηθειών και Αντιλήψεων γύρω από την Ενημέρωση στην Ελλάδα.
Όσον αφορά την ενημέρωση, το 57% των πολιτών δηλώνει ότι ενημερώνεται από την τηλεόραση, το 55% από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και το 43% από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Αξιοσημείωτο είναι ότι μόλις το 33% των νέων 15-34 ετών επιλέγει την τηλεόραση ως πηγή ενημέρωσης.
Σημαντική είναι και η εικόνα της εμπιστοσύνης στα μέσα ενημέρωσης, με 41% να εμπιστεύεται τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και μόλις 22% τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Περισσότεροι από 9 στους 10 θεωρούν ότι είναι πολύ σημαντικό να είναι ενημερωμένοι, αλλά οι πολίτες είναι διχασμένοι σχετικά με την αποτελεσματικότητα των δημοσιογράφων ως ελεγκτών της εξουσίας.
Η κατανάλωση ειδήσεων προκαλεί στους πολίτες άγχος και θυμό, με το 61% να δηλώνει ότι βιώνει αρνητικά συναισθήματα. Περίπου 81% αποφεύγει τις ειδήσεις, ενώ 52% δηλώνει ότι έχει κάνει συνειδητή διακοπή ενημέρωσης, με το 87% αυτών να αισθάνονται καλύτερα.
Η ολοκληρωμένη έρευνα θα παρουσιαστεί στο Συνέδριο Θεσσαλονίκης, 2-3 Ιουλίου, Thessaloniki Conference on Global Media and Culture 2025, και θα δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ