Σκεφτείτε το εξής σενάριο για τις αστικές μετακινήσεις σας: με το που αποβιβάζεστε από το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχετε ακριβώς δίπλα σας μια στάση λεωφορείου, ώστε να συνεχίσετε τη διαδρομή σας προς τον προορισμό σας, χωρίς να χρειαστεί να περπατήσετε πολύ. Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών της Θεσσαλονίκης, με στόχο την καλύτερη σύνδεση με το Μετρό, βρίσκεται στο επίκεντρο εργαστηρίου που ξεκινά σήμερα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου MITHOS. Η πρώτη συνάντηση των 12 συμμετεχόντων γίνεται με αφορμή το 12ο διεθνές συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές, με την πρόβλεψη ότι τα πρώτα αποτελέσματα για τον τρόπο με τον οποίο προτείνεται να αναδιαρθρωθούν οι λεωφορειακές γραμμές, ώστε να τροφοδοτούν καλύτερα το Μετρό, εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμα σε έξι μήνες.
Η ομάδα του εργαστηρίου, που περιλαμβάνει στελέχη του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και της εταιρείας EMISIA, δεν θα εστιάσει μόνο στην αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, αλλά και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις δημόσιες συγκοινωνίες. Θα συλλεχθούν δεδομένα για την ατμοσφαιρική ρύπανση από ήδη υφιστάμενους σταθμούς μέτρησης του δήμου Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα μοντέλα της EMISIA, που ειδικεύεται στην ανάλυση περιβαλλοντικών εκπομπών.
«Το τοπίο των δημοσίων συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη έχει αλλάξει με την έναρξη λειτουργίας της πρώτης γραμμής του Μετρό. Οι λεωφορειακές γραμμές πρέπει να αναδιαρθρωθούν για να εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες του επιβατικού κοινού», υπογράμμισε ο δρ Μητσάκης.
Ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, τόνισε ότι από τις 80 λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης, οι 39 δεν επηρεάζονται από τη λειτουργία του Μετρό, ενώ 38 τροποποιούνται. «Εντός του 2026 η αναδιάρθρωση θα έχει προχωρήσει σε σημαντική κλίμακα», σημείωσε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ