ETVAVIPE STUDIO: Γιώργος Τούλας: Με την “Παράλλαξη” καταφέραμε να εμπνεύσουμε ανθρώπους να μας εκμυστηρευτούν πολύ σοβαρά προβλήματα, γεγονότα και καταγγελίες και δεν τους προδώσαμε

ETVAVIPE STUDIO: Γιώργος Τούλας: Με την “Παράλλαξη” καταφέραμε να εμπνεύσουμε ανθρώπους να μας εκμυστηρευτούν πολύ σοβαρά προβλήματα, γεγονότα και καταγγελίες και δεν τους προδώσαμε

«Στα 36 χρόνια που κυκλοφορεί η Παράλλαξη (https://parallaximag.gr/), θα μπορούσαμε, ενδεχομένως, μερικά πράγματα να τα είχαμε προσέξει περισσότερο, θα μπορούσαμε να είμαστε ακόμα πιο πλουραλιστικοί, όμως έχουμε κάνει και μεγάλες δημοσιογραφικές επιτυχίες πολλές από τις οποίες τα τελευταία 15 χρόνια, δηλαδή την εποχή του ίντερνετ. Αυτό όμως που σίγουρα έχουμε καταφέρει είναι να εμπνεύσουμε πολλούς ανθρώπους να μας εκμυστηρεύονται πολύ σοβαρά προβλήματα, γεγονότα και καταγγελίες κι εμείς να τις αναδεικνύουμε δίχως να τους προδίδουμε. Αυτό, νομίζω, είναι μία από τις καλές συνταγές που εφαρμόσαμε στην Παράλλαξη».

Με τα λόγια αυτά ο δημοσιογράφος, εκδότης της Παράλλαξης Γιώργος Τούλας έδωσε μία πρώτη γεύση για το προφίλ του παλαιότερου, όπως λέει, Free Press στην Ελλάδα και εξηγεί ποια είναι, κατά τη γνώμη του, η συνταγή επιβίωσης ενός περιοδικού σε έντυπη μορφή, στην εποχή που ο κόσμος ενημερώνεται κατά κύριο λόγο από το διαδίκτυο.

Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στο ΕΤΒΑVIPEStudio, ένα στούντιο που στήθηκε στην πλατεία Αριστοτέλους ενόψει της 89ης ΔΕΘ, ως προϊόν συνεργασίας της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. ΑΕ  και του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ). Οικοδεσπότες, η δημοσιογράφος του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Άννυ Ταπάσκου και ο υπεύθυνος επικοινωνίας της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Γιώργος Αλοίμονος.

Πιάνοντας το νήμα από την αρχή, ο Γιώργος Τούλας υπενθύμισε πως η Παράλλαξη κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1989» ενώ απαντώντας στην ερώτηση για το «ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας», είπε: «Νομίζω ότι αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια είναι να κρατάμε ένα κομμάτι της νεότητάς μας ή τέλος πάντων, των αρχών με τις οποίες ξεκινήσαμε. Σήμερα ο Τύπος βάλλεται πανταχόθεν, δεν βάλλεται μόνο, αμφισβητείται, απαξιώνεται. Αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο ενημερώνονται οι άνθρωποι. Στους νεότερους ανθρώπους το έντυπο είναι σχεδόν άγνωστη έννοια. […] Σε ένα έντυπο όμως που βγαίνει μια φορά τον μήνα όπως είμαστε εμείς, έχεις τη δυνατότητα να ερευνάς τα πράγματα, να αναδεικνύει ιστορίες άγνωστες ή να βρίσκεις μοναδικά ντοκουμέντα όπως αυτό το άρθρο για τις ΒΙΠΕ που θα δημοσιευτεί  στην Παράλλαξη που θα κυκλοφορήσει την ερχόμενη Δευτέρα».

Στην ερώτηση για τη διαφορά στη ψυχολογία μεταξύ ενός Free Press και ενός εντύπου που πωλείται ο Γιώργος Τούλας είπε ότι «ένα Free Press εξαρτάται αποκλειστικά από τη διαφήμιση καθώς δεν έχει άλλα έσοδα από τις πωλήσεις. Άρα για να καταφέρεις να κερδίσεις τη διαφήμιση και την εμπιστοσύνη της αγοράς, πρέπει το προϊόν που θα παράξεις να είναι ένα προϊόν που μπορεί να σταθεί, να πείσει και να κρατήσει αυτό που είπες λίγο πριν δηλαδή».

Ερωτηθείς ειδικότερα για το νεανικό κοινό που όπως φαίνεται επιλέγει Παράλλαξη είπε: «Τα τελευταία χρόνια έχουμε ένα μεγάλο μέρος του νεανικού κοινού κάτι που και εμάς μας εκπλήσσει. Είναι ένα κοινό που ενδιαφέρεται πολύ για σειρά ζητημάτων που αφορούν τη ζωή τους. Να σας πω ένα παράδειγμα. Τον τελευταίο μήνα είχαμε περισσότερα από 12 άρθρα/έρευνες γύρω από τις γενιές που μεγαλώνουν με τελείως άλλες αξίες, με ακυρώσεις, ματαιώσεις. Είναι γενιές που στην καθημερινότητά τους αντιμετωπίζουν πάρα πολύ μεγάλα διλήμματα, με κυριότερο το αν θα μείνουν να φύγουν από τη χώρα. Εμείς, λοιπόν, από την πρώτη στιγμή που διαπιστώσαμε όλα αυτά τα θέματα, προσπαθήσαμε να σταθούμε πραγματικά δίπλα τους και να τους κάνουμε πρωταγωνιστές σε αυτές τις ιστορίες. Αυτό εκτιμήθηκε. Στο μεταξύ, πάνω από το 50% των ανθρώπων που γράφουν στην Παράλλαξη είναι άνθρωποι που είτε ανήκουν σε αυτές τις γενιές είτε είναι πολύ κοντά σε αυτές. Άρα η γλώσσα τους είναι μια πιο ακομπλεξάριστη γλώσσα σε σχέση με αυτή των παλαιότερων γενιών».

«Μπορείς να φανταστείς την Παράλλαξη να κυκλοφορεί εκτός Θεσσαλονίκης;» ρωτήθηκε ο Γιώργος Τούλας: «Όπως φαντάζεστε, έχουν γίνει διάφορες συζητήσεις όλα αυτά τα 36 χρόνια και για να εξαγοραστούμε και να μπούμε ως ένθετο σε μεγάλα έντυπα της Αθήνας. Μέχρι τώρα αρνηθήκαμε σθεναρά γιατί πιστεύω ότι είμαστε απολύτως ταυτισμένοι με τη ζωή και την καθημερινότητα αυτής της πόλης. Εδώ γεννήθηκε η Παράλλαξη, εδώ δημιουργήθηκε ο βασικός της πυρήνας, γι αυτή την πόλη ξέρουμε να μιλάμε περισσότερο. Θεωρώ λοιπόν ότι μάλλον δεν θα ταίριαζε να είμαστε και σε άλλες» 

Στην ερώτηση «Ποια είναι τα αγαπημένα σου δημοσιογραφικά θέματα;» ο Γιώργος Τούλας ξεχώρισε μεταξύ άλλων μία συνέντευξη με τον ογκολόγο Γιάννη Μπουκοβίνα που όπως είπε «μίλησε από καρδιάς για πράγματα που συζητήθηκαν» και άλλη μία με τον δημοσιογράφο, συγγραφέα, μεταφραστή, διανοούμενο Παντελή Μπουκάλα. «Μου αρέσει να γράφω για ιστορίες ανθρώπων. Ιστορίες και πράγματα που δεν έχουν ξαναπεί οι άνθρωποι και που στα εμπιστεύονται με έναν τρόπο που ξέρουν ότι δεν θα προδοθούν».

Επιμέλεια συνέντευξης: Μπάμπης Γιαννακίδης 

Οι συνεντεύξεις θα μεταδίδονται ζωντανά από:

* τον ιστότοπο του ΑΠΕ-ΜΠΕ (www.amna.gr)

* το micro site www.amna.gr/etvavipestudio

* τους επίσημους λογαριασμούς του ΑΠΕ-ΜΠΕ στο Facebook και το LinkedInστο καθώς και στο YouTube με δυνατότητα ελεύθερης ενσωμάτωσης από διαδικτυακά ΜΜΕ.

Παράλληλα, ρεπορτάζ από τις συνεντεύξεις (σε μορφή κειμένου και βίντεο) θα διατίθενται στα ΜΜΕ μέσω των συνδρομητικών υπηρεσιών του ΑΠΕ-ΜΠΕ, καθώς και στο κοινό και από τις προαναφερθείσες διαδικτυακές διευθύνσεις. Το ειδησεογραφικό περιεχόμενο του ETBA ΒΙΠΕ Studio θα περιλαμβάνεται και στο δωρεάν ημερήσιο δελτίο Οικονομικής και Επιχειρηματικής Ενημέρωσης του ΑΠΕ-ΜΠΕ (Business Newsletter «επιχειρείν»).

Loading

Play