Φορτοεκφορτώσεις μόνο σε οριοθετημένες θέσεις φορτοεκφορτώσεων και εξεύρεση νέων θέσεων για την τόνωση της αγοράς.
Η σύντμηση του χρόνου επέμβασης για την αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών στην περιφερειακή οδό και ρυθμίσεις για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, με την πρόβλεψη οι φορτοεκφορτώσεις να γίνονται μόνο στους οριοθετημένους χώρους φορτοεκφορτώσεων, ήταν τα κύρια θέματα που τέθηκαν και συζητήθηκαν στις διαδοχικές δυο συσκέψεις του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Fly Over, που συγκάλεσε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας στο ΥΜΑΘ, χτες Πέμπτη, 08 Αυγούστου 2024.
Η πρώτη σύσκεψη αφορούσε στο κυκλοφοριακό της πόλης και διεξήχθη παρουσία εκπροσώπων της Ελληνικής Αστυνομίας (Τροχαία), της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Εγνατίας Οδού, του ΟΣΕΘ, του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ), της Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης και της εταιρείας που κατασκευάζει το έργο. Όπως ανακοινώθηκε, η κατασκευάστρια εταιρεία προσέφερε τρεις μεγάλες δεξαμενές νερού, 100 λίτρων η κάθε μια, εκ των οποίων οι δυο έχουν τοποθετηθεί σε σημεία που υπέδειξε η Πυροσβεστική, ενώ άμεσα τοποθετείται και η τρίτη. Οι συγκεκριμένες δεξαμενές θα χρησιμοποιούνται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, για την άντληση ύδατος σε περίπτωση αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών αποκλειστικά και μόνο για την περιφερειακή οδό και το εργοτάξιο.
Επίσης, από 2 Σεπτεμβρίου 2024 η Εγνατία Οδός, που έχει την ευθύνη για την διαχείριση της κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό, μαζί με την εταιρεία που αναλαμβάνει διάφορα έργα στην Εγνατία Οδό, θέτει στην διάθεση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης τέσσερα γερανοφόρα οχήματα, τα οποία θα προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα της Ελληνικής Αστυνομίας. Θα σταθμεύουν κατά μήκος του περιφερειακού για να μπορούν να απομακρύνουν άμεσα οποιοδήποτε όχημα ακινητοποιηθεί εντός της περιφερειακής οδού, ώστε να αποφεύγονται πολύωρες καθυστερήσεις και κυκλοφοριακά εμφράγματα. Επιπρόσθετα, θα διαθέσουν και αυτοκίνητα-βαν αλλά και μοτοσυκλέτες, που θα σταθμεύουν στον περιφερειακό και θα σπεύδουν για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας και του οδοστρώματος (καθαρισμό από καύσιμα, λάδια, κλπ) σε περίπτωση ατυχήματος, ώστε ο δρόμος να αποδίδεται στην κυκλοφορία χωρίς χρονοτριβή.
Μετά το τέλος της πρώτης σύσκεψης, ο Κωνσταντίνος Γκιουλέκας τόνισε στις δηλώσεις του ότι το Συντονιστικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης συνεδρίασε συμπληρωματικά και συντονιστικά για την ρύθμιση θεμάτων που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό της πόλης. Πρόσθεσε ότι το Συντονιστικό Συμβούλιο έρχεται να συνδράμει στα μεγάλα έργα υποδομής, όπως το Fly Over, που υλοποιούνται στην Θεσσαλονίκη. Όπως είπε: «Θεωρούμε σκόπιμο το Συντονιστικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης για το Fly Over να λειτουργεί συνεχώς και σε τακτά χρονικά διαστήματα. Γι’ αυτό, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, ανακοινώσαμε ότι θα συνεδριάζει κάθε 15 ημέρες. Είμαστε σε συνεχή επαφή και συνεργασία με το καθ΄ύλην αρμόδιο Υπουργείο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Χθες, παρουσία του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, συζητήσαμε για την εφαρμογή “έξυπνων λύσεων” για να ανακουφίσουμε την ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων. Σήμερα, συνεχίζουμε με άλλες δυο επιμέρους συσκέψεις, για να αντιμετωπίσουμε θέματα που χρήζουν της προσοχής μας, ώστε να διευκολύνουμε την ζωή των συμπολιτών μας».
Η δεύτερη σύσκεψη επικεντρώθηκε στην εξεύρεση τρόπων που θα εξασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία και την τόνωση της αγοράς, παράλληλα με την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Σε αυτήν συμμετείχαν Δήμαρχοι και εκπρόσωποι Δημάρχων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, η Ελληνική Αστυνομία (Τροχαία), Πρόεδροι Επιμελητηρίων, εκπρόσωποι Εμπορικών Συλλόγων και των ταξί και το Ινστιτούτο Μεταφορών. Μια από τις λύσεις που εξετάστηκαν για την τόνωση της εμπορικής δραστηριότητας είναι η αυστηρή απαγόρευση της στάθμευσης επιβατικών οχημάτων στους ειδικούς χώρους φορτοεκφορτώσεων αλλά και η πρόβλεψη οι φορτοεκφορτώσεις να γίνονται αποκλειστικά στους οριοθετημένους χώρους και όχι οπουδήποτε αλλού. Ακόμη, διαπιστώθηκε ότι χρειάζονται επιπλέον θέσεις φορτοεκφορτώσεων. Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι χρειάζονται και άλλες θέσεις φορτοεκφορτώσεων, όπως ζήτησαν και οι εκπρόσωποι της αγοράς.
Υπό διερεύνηση τέθηκε και το ενδεχόμενο να επανατοποθετηθούν κολωνάκια σε ορισμένες οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης, με σκοπό να αποφευχθούν φαινόμενα παράνομης στάθμευσης. Σύγκλιση υπήρξε και στο θέμα της νυχτερινής αποκομιδής απορριμμάτων σε όλους τους Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, θέμα που έθεσε μετ’ επιτάσεως η Τροχαία Θεσσαλονίκης, με το αιτιολογικό ότι θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά την Θεσσαλονίκη κατά τις ώρες αιχμής. Τέλος, διατυπώθηκαν και προτάσεις για κάποιες μονοδρομήσεις.
Όλες οι προτάσεις θα συγκεντρωθούν από σήμερα και θα σχηματοποιηθούν, ενόψει της επόμενης συνεδρίασης του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Fly Over, που θα συγκληθεί προς τα τέλη Αυγούστου.
«Οι πρώτες αποφάσεις στις οποίες συγκλίνουμε και αποτελούν κοινό τόπο είναι ότι καταρχήν πρέπει να τονώσουμε την αγορά. Άρα, πρέπει να βρούμε τρόπους με τους οποίους η αγορά θα λειτουργεί εύρυθμα, διότι έχει περάσει από τραγικές περιόδους όπως η οικονομική κρίση και η πανδημία και από την άλλη πλευρά να μπορούμε να συμβιώσουμε αρμονικά ελεύθεροι επαγγελματίες, επιχειρηματίες και κάτοικοι. Όσον αφορά στις θέσεις φορτοεκφόρτωσης, καταλήξαμε ότι αυτές θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες της αγοράς, ώστε να αποφευχθεί να γίνονται σε άλλα σημεία εκτός των οριοθετημένων χώρων. Όπως σεβόμαστε τις ράμπες των αναπήρων και τον φωτεινό σηματοδότη, θα πρέπει να σεβόμαστε και αυτές τις θέσεις, ώστε να μην δημιουργείται μια άναρχη εικόνα στην αγορά του κέντρου και στις περιφερειακές αγορές της πόλης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, μετά το τέλος της δεύτερης σύσκεψης.