Η στρατηγική θέση της Ελλάδας: Πλεονέκτημα που λείπει από τα Αμβούργο και Ρότερνταμ

Η στρατηγική θέση της Ελλάδας: Πλεονέκτημα που λείπει από τα Αμβούργο και Ρότερνταμ

Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια από τις πιο στρατηγικές θέσεις της Ευρώπης όσον αφορά τα δίκτυα μεταφορών και διαθέτει ένα τεράστιο στρατηγικό πλεονέκτημα που δεν έχουν μεγάλα λιμάνια όπως το Αμβούργο, το Ρότερνταμ ή η Αμβέρσα: τη δυνατότητα πολλαπλών διασυνδέσεων. Για να εκμεταλλευτεί αυτό το πλεονέκτημα, η χώρα πρέπει να αξιοποιήσει όλα τα λιμάνια της και να ενισχύσει τις επιλογές της, επιδιώκοντας να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό και πολυδιάστατο ευρωπαϊκό δίκτυο-πλατφόρμα, αντί ως ένας απλός κομβος. Η Ελλάδα βρίσκεται σε στρατηγική θέση μεταξύ των διαδρομών που ενώνουν τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Ευρώπη και τη Ρωσία, δήλωσε ο πρώην επικεφαλής Βιομηχανιών Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Μεταφορών του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF), Wolfgang Lehmacher, στο 26ο πανελλήνιο συνέδριο εφοδιαστικής αλυσίδας που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Logistics Βορείου Ελλάδος (EELBE).

Ο Lehmacher, που θεωρείται παγκόσμιος ηγέτης σκέψης στον τομέα των logistics, επισήμανε ότι «οι εφοδιαστικές αλυσίδες περιλαμβάνουν ροές αγαθών, δεδομένων, ενέργειας και κεφαλαίων». Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα μπορεί να θεωρηθεί ως κόμβος, αλλά «στην πραγματικότητα είναι ένα πολυδιάστατο δίκτυο σε μια εξαιρετικά στρατηγική θέση». Πρότεινε χαρακτηριστικά ότι «όσο περισσότερες επιλογές έχεις για τη μεταφορά των προϊόντων σου, τόσο το καλύτερο (…) Έχετε την Θεσσαλονίκη στον Βορρά, την Αλεξανδρούπολη ανατολικά, και την Πάτρα στα δυτικά, άρα έχετε πολλές επιλογές για να χτίσετε το δίκτυό σας». Ο Lehmacher πρόσθεσε ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει όλες τις υποδομές της και να ενισχύσει τη στρατηγική της θέση στην περιοχή.

Ενδεικτικά ανέφερε τα παραδείγματα της Σιγκαπούρης και της Κίνας, τονίζοντας πως η Σιγκαπούρη δεν εξαρτάται από ένα μόνο λιμάνι, αλλά διαθέτει μάλιστα πολλαπλά λιμάνια για να δημιουργεί νέες επιλογές. Ο Οργανισμός Λιμένος της Σιγκαπούρης (PSA International) διαθέτει 60 τερματικούς σταθμούς εκτός Σιγκαπούρης. Η Σιγκαπούρη λειτουργεί ως ένας κόμβος, αλλά προωθεί και μια λογική δικτύου. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην Κίνα, που έχει ήδη εντάξει την Ευρώπη στην πλατφόρμα της και επενδύει στην ανάπτυξη ισχυρών δικτύων.

Η ανάγκη για γενναία ψηφιοποίηση των δικτύων μεταφορών είναι επιτακτική. Ο Lehmacher υπογράμμισε ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα όραμα που να περιλαμβάνει τους γεωγραφικούς γείτονές της, προκειμένου να επιτευχθούν ωφέλιμες συνέργειες. «Πιστεύω ότι το παράθυρο της Ελλάδας προς το μέλλον είναι ορθάνοιχτο, και είναι θέμα εάν είστε πρόθυμοι, θαρραλέοι, δημιουργικοί και συνεργατικοί για τη μεγάλη επιλογή», κατέληξε.

Loading

Play