Η καταγραφή των αναγκών συλλογής των χωριστών ρευμάτων αποβλήτων σε κάθε περιφέρεια της χώρας αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη, όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Μανώλης Γραφάκος, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης» στη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Γραφάκος ανέφερε ότι η διαδικασία αυτή έχει αξιολογήσει τις ποσότητες που θα συλλεχθούν και το κόστος τους, με 12 από τα 13 ολιστικά σχέδια χωριστής συλλογής να έχουν ήδη εγκριθεί. Τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν πράσινα σημεία, κέντρα επαναχρησιμοποίησης και εξοπλισμό για τη συλλογή βιοαποβλήτων και άλλων κατηγοριών απορριμμάτων.
Αναφερόμενος στις επόμενες ενέργειες, ο Γενικός Γραμματέας ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο ετοιμάζει την πρόσκληση για το τέλος ταφής, καλώντας τους ΦΟΔΣΑ και τους δήμους να υποβάλουν τις προτάσεις τους μετά το Πάσχα. Επιπλέον, τόνισε τη σημασία της συμμετοχής των μικρών δήμων κάτω από την ομπρέλα του ΦΟΔΣΑ.
Σημαντική είναι και η εφαρμογή του συστήματος επιστροφής εγγύησης (Deposit Return System), που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να επιστρέφουν τις άδειες συσκευασίες για ανακύκλωση και να λαμβάνουν πίσω το ποσό που έχουν καταβάλει. Το δίκτυο παραλαβής θα χρηματοδοτηθεί από τους παραγωγούς.
Ο κ. Γραφάκος υπογράμμισε την ανάγκη δημιουργίας υποδομών επεξεργασίας αποβλήτων, τονίζοντας ότι η χώρα θα αποκτήσει το 2030 υποδομές διαχείρισης αστικών αποβλήτων που θα παράγουν δευτερογενές καύσιμο για ενεργειακή αξιοποίηση. Ο στόχος είναι να μειωθεί το ποσοστό των αποβλήτων που καταλήγουν σε ταφή.
![]()

