Βίντεο με την πορεία της αμαξοστοιχίας 2591 (Θεσσαλονίκη – Λάρισα) της 5ης Νοεμβρίου δημοσίευσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κυρανάκης, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τονίζοντας «ορίστε η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή. Η πορεία του προγραμματίστηκε με σύστημα τηλεδιοίκησης».
Συνεχίζοντας, ο αναπληρωτής υπουργός επισήμανε «Όταν μια διαδρομή χαράσσεται με τηλεδιοίκηση αυτομάτως ενεργοποιούνται τα φωτοσήματα (φανάρια) και δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο τρένο στην ίδια γραμμή». Στη Σίνδο υπάρχουν 4 γραμμές, 2 ανόδου και 2 καθόδου, και, όπως φαίνεται στο βίντεο, η προγραμματισμένη οπισθοπορία έγινε για να μπορέσουν να αποβιβαστούν επιβάτες στην αποβάθρα του προαστιακού σταθμού.
Η συνολική απόσταση μεταξύ των δυο «κλειδιών» του σταθμού είναι περίπου 800 μέτρα. Κακώς δεν εξηγήθηκε ο λόγος αλλαγής χάραξης σε όλους τους επιβάτες του τρένου. Καταλαβαίνω απόλυτα τη δυσπιστία, όμως είναι σημαντικό ότι πλέον με νέα ψηφιακά συστήματα, τόσο ο έλεγχος όσο και η διερεύνηση περιστατικών αποδεικνύουν ότι αναβαθμίζεται το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
