Νέα εποχή για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη με το Μετρό

Νέα εποχή για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη με το Μετρό

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εξοπλισμένο με τα πιο εξελιγμένα συστήματα παγκοσμίως για ασφαλείς μετακινήσεις. Η κυκλοφορία 110 λεωφορείων στους δρόμους είχε ως αποτέλεσμα να εξοικονομήσει ο ΟΑΣΘ 3 εκατ. ευρώ, όπως επισημάνθηκε στο πάνελ του συνεδρίου Mobility Next, το οποίο ήταν αφιερωμένο στην ηλεκτροκίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας, ανέφερε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα παγκοσμίως, με το κέντρο ελέγχου να εντοπίζει πέντε με δέκα φορές το δευτερόλεπτο τη θέση κάθε τρένου με ακρίβεια ενός μέτρου. Σημείωσε ότι η πόλη έπρεπε να αποκτήσει μετρό, αναφέροντας την περίπτωση της Λυών στη Γαλλία, η οποία με παρόμοια έκταση και μικρότερο πληθυσμό διαθέτει 4 συστήματα μετρό με 46 σταθμούς.

Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, τα πρώτα στοιχεία της επιβατικής κίνησης είναι ενθαρρυντικά, καθώς ο αριθμός των επιβατών φτάνει κατά μέσο όρο τις 90.000 την ημέρα, ενώ με την επέκταση στην Καλαμαριά, αναμένεται ο αριθμός αυτός να φτάσει τους 260.000 επιβάτες. Ο κ. Κουρέτας τόνισε ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την έκδοση εισιτηρίου του μετρό μέσω τραπεζικής κάρτας, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει η υλοποίηση της λειτουργίας NFC για κινητά και «έξυπνα» ρολόγια.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ενισχυθεί με 15 νέα τρένα, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν τόσο στην επέκταση στην Καλαμαριά όσο και στη βασική γραμμή. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης, δήλωσε ότι η κυκλοφορία των ηλεκτρικών λεωφορείων έχει αλλάξει το τοπίο των μετακινήσεων στην πόλη, με τον ΟΑΣΘ να έχει εξοικονομήσει 3 εκατ. ευρώ μέσα σε ένα 11μηνο.

Ο ίδιος επισήμανε ότι οι οδηγοί τα χαρακτηρίζουν «θηρία» λόγω της αποτελεσματικότητας και της ποιότητάς τους. Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΟΑΣΘ για την προμήθεια 50 επιπλέον ηλεκτρικών λεωφορείων, που αναμένονται το 2026, με στόχο όλα τα λεωφορεία του Οργανισμού να είναι ηλεκτροκίνητα έως το τέλος του 2027.

Η διευθύντρια Ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, επισήμανε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ένταξη των ηλεκτρικών λεωφορείων στον αστικό συγκοινωνιακό σχεδιασμό. Υπογράμμισε την ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στη δημόσια χρήση του χώρου, ειδικά μετά την έλευση του μετρό στη Θεσσαλονίκη.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BrainBox ΑΕ, Γιώργος Βουλγαρούδης, ανέφερε ότι έξι δήμοι γύρω από τη Θεσσαλονίκη διαθέτουν 3.000 ηλεκτρικά ποδήλατα, τα οποία πρέπει να συνδυαστούν με σταθμούς μεταφοράς για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, χαιρέτισε τη συνάντηση των φορέων, τονίζοντας ότι η λειτουργία του μετρό έχει αλλάξει σελίδα στην πόλη.

Loading

Play