Με κόκκινο, πορτοκαλί, πράσινο και μπλε χρώμα οριοθετούνται από σήμερα τα σημεία στάθμευσης των ηλεκτρικών πατινιών στον δήμο Θεσσαλονίκης. Οι εργασίες διαγράμμισης, για τις τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες εκμίσθωσης που δραστηριοποιούνται στην πόλη, ξεκίνησαν από την περιοχή του λιμανιού, με στόχο να μπει μια τάξη στα πεταμένα και εγκαταλελειμμένα οχήματα.
Συνολικά, στον δήμο Θεσσαλονίκης, οι θέσεις στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια θα ανέρχονται σε 800, από 200 για την κάθε εταιρεία, που θα φέρει διαφορετικό χρώμα ώστε να είναι εύκολα αντιληπτό από τους χρήστες. Μέχρι τα μέσα της επόμενης εβδομάδας εκτιμάται πως θα ολοκληρωθούν οι εργασίες διαγράμμισης στο ιστορικό κέντρο, σε κεντρικά σημεία, όπως για παράδειγμα η πλατεία Αριστοτέλους, η Αγίας Σοφίας, η Αγγελάκη, η Τσιμισκή, η Εγνατία κ.ά., κι έπειτα θα πάρουν σειρά οι υπόλοιπες δημοτικές κοινότητες και η περιοχή της Τριανδρίας.
Όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Θεσσαλονίκης, από τις 15 Οκτωβρίου και μετά το πέρας των διαγραμμίσεων στο ιστορικό κέντρο θα ξεκινήσουν να πέφτουν τα πρώτα πρόστιμα, στις περιπτώσεις όπου θα εντοπίζονται πατίνια πεταμένα σε σημεία εκτός των προκαθορισμένων θέσεων.
Μέχρι σήμερα, η Δημοτική Αστυνομία, σε συνεργασία με την ΕΛΑΣ, διενεργεί ελέγχους για την πλήρη εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κόβοντας κλήσεις σε όσους περνούν με κόκκινο φανάρι, για οδήγηση δίχως κράνος και για μετακίνηση περισσοτέρων επιβατών από το επιτρεπτό. Από τις επόμενες ημέρες, ωστόσο, θα αρχίσουν να πέφτουν πρόστιμα και για τα παρατημένα ή εγκαταλελειμμένα πατίνια εκτός των διαγραμμίσεων.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, οι εταιρείες θα παρακολουθούν μέσω των συστημάτων GPS τα οχήματά τους και είναι υποχρεωμένες, εάν εντοπίσουν ηλεκτρικό πατίνι εκτός των χρωματιστών διαγραμμίσεων, να το μεταφέρουν στη θέση του μέσα σε διάστημα μίας ώρας. Διαφορετικά, το πατίνι θα κατάσχεται και η εταιρεία θα πληρώνει πρόστιμο ύψους 150 ευρώ. Σε μια προσπάθεια να μπουν στο «παιχνίδι» της τάξης και οι ίδιοι οι χρήστες, οι εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να συνεχίζεται η χρέωση για όσους νοικιάζουν πατίνια και δεν τα αφήνουν στα καθορισμένα σημεία.
«Οι εικόνες που βλέπαμε τόσο καιρό με τα παρατημένα, τα εγκαταλελειμμένα ή πεταμένα πατίνια σε όλη τη Θεσσαλονίκη δεν θα υπάρχουν», εκτίμησε ο κ. Τσιαπακίδης, προσθέτοντας πως «το παιχνίδι, πλέον, είναι στα χέρια των εταιρειών. Το ηλεκτρικό πατίνι είναι ένα μέσο που βοηθάει στις μετακινήσεις και το θέλουμε στην πόλη μας, αλλά με τους σωστούς όρους και με την απαραίτητη τάξη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ