Προετοιμασίες για την έναρξη της σχολικής χρονιάς στην Κεντρική Μακεδονία

Προετοιμασίες για την έναρξη της σχολικής χρονιάς στην Κεντρική Μακεδονία

Περίπου 222.000 μαθητές και 23.000 εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται, αύριο το πρωί, στις 2.200 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Τα βιβλία που θα δοθούν στους μαθητές βρίσκονται ήδη στις σχολικές τους αίθουσες, ενώ η πρώτη φάση τοποθέτησης των αναπληρωτών καθηγητών έχει ολοκληρωθεί, όπως και των συνολικά 750 μονίμων νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών. Λιγότερες κατά 770 είναι οι εγγραφές μαθητών Α’ Δημοτικού, στοιχείο που λόγω του δημογραφικού προβλήματος, έχει ξεκινήσει να παρακολουθείται συστηματικά από τους αρμόδιους φορείς.

«Η μείωση του μαθητικού δυναμικού της Α’ τάξης στην Κεντρική Μακεδονία φέτος σε σχέση με πέρυσι είναι της τάξης του 6%», δήλωσε ο περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης, σε συνέντευξη Τύπου, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία από την πλατφόρμα mySchool που παρουσίασε, ενεγράφησαν φέτος στην Α’ Δημοτικού 12.328 μαθητές έναντι 13.098 πέρυσι. «Είναι κάτι που παρακολουθούμε, αλλά δεν αναστέλλουμε τη λειτουργία σχολικών μονάδων, δεν κλείνουμε σχολεία σε καμία περίπτωση, έστω κι αν μειώνεται ο μαθητικός πληθυσμός», σημείωσε ο περιφερειακός διευθυντής.

Σε ό,τι αφορά τη στελέχωση των σχολικών μονάδων, ο κ. Κόπτσης εστίασε στην προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών μέσα από την ενίσχυση των Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ). «Έχουμε ιδρύσει επιπλέον 87 ΣΔΕΥ (σ.σ. κάθε ΣΔΕΥ μπορεί να εξυπηρετεί έως πέντε σχολικές μονάδες). Είχαμε πέρυσι συνολικά 100 και φέτος έχουμε 187 ΣΔΕΥ, άρα 87 επιπλέον ομάδες σχολείων θα έχουν ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό, δηλαδή σε περίπου 500 επιπλέον σχολικές μονάδες φέτος θα υπάρχει ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός», ανέφερε ο κ. Κόπτσης.

Αντίστοιχα, υπογράμμισε τη σημασία ενίσχυσης των τμημάτων ένταξης, που αποτελούν εξειδικευμένη υποστηρικτική δομή Ειδικής Αγωγής. «Στην Κεντρική Μακεδονία δημιουργήθηκαν 603 νέα τμήματα ένταξης. Είχαμε 630 έως τώρα και φέτος μόνο δημιουργήθηκαν 603 νέα», σημείωσε. Συνολικά, όπως διευκρίνισε, διορίστηκαν φέτος στην Κεντρική Μακεδονία 750 εκπαιδευτικοί, 600 γενικής εκπαίδευσης και 150 ειδικής αγωγής.

Για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία -στην Κεντρική Μακεδονία λειτουργούν 20 Πειραματικά και τέσσερα Πρότυπα, συμπεριλαμβανομένων 7 νέων πειραματικών που ιδρύθηκαν φέτος- ο περιφερειακός διευθυντής παρατήρησε ότι «ο αριθμός των αιτήσεων των υποψηφίων αυξήθηκε σημαντικά φέτος, γεγονός που δείχνει την αναγνώριση της αξίας τους από τους γονείς και μαθητές». Για το Δημόσιο Ωνάσειο Γυμνάσιο και Λύκειο Θεσσαλονίκης, που ξεκινά αύριο τη λειτουργία του στην Ξηροκρήνη, διαβεβαίωσε ότι «ξεκινάει άρτια, έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες υποδομών και στελεχώθηκε από εκπαιδευτικούς […] και του χρόνου θα ιδρύσουμε τα επόμενα».

Προσεχώς η μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ Πυλαίας- Χορτιάτη στη Θέρμη

Για το ζήτημα της σχολικής στέγης, ο κ. Κόπτσης αναφέρθηκε στον προγραμματισμό ανέγερσης νέων σχολείων που έχει ήδη δρομολογηθεί -20 σχολικές μονάδες μέσω ΕΣΠΑ 2021-2027 Κεντρικής Μακεδονίας, και 17 βιοκλιματικές σχολικές μονάδες μέσω ΣΔΙΤ-, καθώς και στον πιο μακροπρόθεσμο που μελετάται σε συνεργασία με τους Δήμους, αλλά και σε προβλήματα σχολικής στέγης προηγούμενων ετών που επιλύθηκαν. «Ήταν μια από τις δύσκολες χρονιές και μόνο το προηγούμενο καλοκαίρι είχαμε τη μεταστέγαση 7 σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τους Δήμους. Ολοκληρώθηκε η μεταστέγαση του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, του 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου και του ΕΕΕΕΚ Ευόσμου, ενώ έτοιμο για μεταστέγαση στη Θέρμη είναι το ΕΕΕΕΚ Πυλαίας- Χορτιάτη, ενώ στην Ειδική Αγωγή είχαμε και την ίδρυση 1ου Πειραματικού Ειδικού Νηπιαγωγείου και του 1ου Πειραματικού Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σερρών», σημείωσε.

Ειδικότερα για τη μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ Πυλαίας- Χορτιάτη, σημείωσε ότι το σχολείο στη Θέρμη είναι πανέτοιμο σε επίπεδο εκπαιδευτικών υποδομών και υποδομών προσβασιμότητας, λείπουν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες για τη μετονομασία του -από ΕΕΕΕΚ Πανοράματος σε ΕΕΕΕΚ Θέρμης- και «σε μία, δυο βδομάδες το πολύ, θα έχουν ολοκληρωθεί και τα παιδιά θα πάνε πια εκεί». Για τη μεταστέγαση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης για Παιδιά Με Αυτισμό σε κτιριακές εγκαταστάσεις Γυμνασίου στην Καλαμαριά, διευκρίνισε πως δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη τα έργα υποδομών.

Σχετικά με τη μεταστέγαση του Διαπολιτισμικού Σχολείου και τη λειτουργία του με απογευματινή βάρδια είπε πως η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης αποδέχθηκε την απόφαση του Δήμου, προτρέποντας ωστόσο στην αναζήτηση μόνιμης λύσης στέγασης την επόμενη χρονιά.

Επίσης για το θέμα της μετακίνησης μαθητών από το 3ο στο 5ο Γενικό Λύκειο της περιοχής που είχε αναδειχθεί πέρυσι μέσα από αντιδράσεις γονιών και μαθητών, ο κ. Κόπτσης είπε ότι με παρέμβαση της ΠΔΕ ο ΟΑΣΘ τροποποίησε το δρομολόγιό του ώστε το λεωφορείο της γραμμής να περνάει μπροστά από το 3ο ΓΕΛ και να μην υπάρχει κίνδυνος για μαθητές που μέχρι πρότινος έπρεπε να διασχίζουν δρόμους υψηλής κυκλοφορίας.

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι εντονότερο στη Δυτική Θεσσαλονίκη και για τον λόγο αυτό, όπως είπε ο περιφερειακός διευθυντής, δρομολογείται η ανέγερση νέων σχολικών συγκροτημάτων σε ήδη χαρακτηρισμένα οικόπεδα των Δήμων, όπως και η λειτουργία Καλλιτεχνικού Σχολείου στη Μοναστηρίου και η ίδρυση ενός ακόμη Μουσικού Σχολείου.

Αναφερόμενος, τέλος, σε συνέργειες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, ο κ. Κόπτσης εστίασε στη συνεργασία με τη CISCO για την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος επιμόρφωσης στις μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης ΕΠΑΛ και Ε.Κ, όπου οι μαθητές θα λαμβάνουν πιστοποίηση με διεθνή αναγνώριση των θεματικών περιοχών που επιλέγουν να επιμορφωθούν, καθώς και στο πρόγραμμα «Μεταλυκειακό έτος – Τάξη Μαθητείας», όπου μέσα από τη συνεργασία της ΠΔΕ με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς προσφέρεται πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

Loading

Play