Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι καταλύτης για την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού, γιατί κάνει το ταξίδι πιο απρόσκοπτο και ποιοτικό, από την αναζήτηση μέχρι την εμπειρία στον προορισμό.
Η ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας, των ψηφιακών δεξιοτήτων και συνολικά η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας μπορεί και έχει οδηγήσει σε αύξηση κρατήσεων, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, αλλά και σε ανθεκτικότητα σε κρίσεις όπως π.χ. πανδημίες.
Θα αναπτυχθούν θεματικές διαδρομές και εμβυθιστικές εμπειρίες που θα συνδέουν την ιστορία του ελληνικού τουρισμού με το παρόν, προβάλλοντας τη χώρα ως πολιτιστικό και βιωματικό προορισμό υψηλής ποιότητας.
Αναφερόμενος στο έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΕΟΤ», για το οποίο έχουν δεσμευτεί 7,5 εκατ. ευρώ, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, τόνισε ότι η παράδοση του έργου αναμένεται τον Απρίλιο του 2026. Στο πλαίσιο αυτό, θα αναπτυχθεί μια ολοκληρωμένη ψηφιακή πλατφόρμα που θα λειτουργεί ως ενιαία πύλη έμπνευσης, πληροφόρησης και εξυπηρέτησης του ταξιδιώτη σε όλα τα στάδια του ταξιδιού του, με καταγραφή όλων των τουριστικών δραστηριοτήτων και επιχειρήσεων ανά προορισμό, καθώς και ενοποίηση δεδομένων από όλη τη χώρα σε ένα ενιαίο οικοσύστημα πληροφοριών.
Ξεχωριστό έργο θα επικεντρωθεί στην ψηφιοποίηση του Ιστορικού Αρχείου του ΕΟΤ και στη δημιουργία ψηφιακών θεματικών διαδρομών και εμπειριών, αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες (AR/VR). «Μέσω της διάσωσης και ψηφιοποίησης πολύτιμου ιστορικού υλικού -όπως αφίσες, φωτογραφίες και έντυπο υλικό- θα δημιουργηθεί ένα ψηφιακό αποθετήριο και διαδραστικό Μουσείο Τουρισμού, προσβάσιμο στο κοινό και την επιστημονική κοινότητα», πρόσθεσε ο κ. Φιορεντίνος.
Τέλος, θα αναπτυχθεί ένα καινοτόμο ψηφιακό οικοσύστημα με τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης 2ης γενιάς, το οποίο θα προσφέρει εξατομικευμένες πληροφορίες και υπηρεσίες στον κάθε επισκέπτη της Ελλάδας, καλύπτοντας όλα τα στάδια του ταξιδιού του. «Μέσω της νέας διαδικτυακής πύλης (visitgreece.gr) και της αναβαθμισμένης εφαρμογής VisitGreece App, το σύστημα θα παρέχει περιεχόμενο σε πολλές γλώσσες, διαθέσιμο και εκτός σύνδεσης, υποστηριζόμενο από μηχανισμούς AI, chatbots και Push notifications», εξήγησε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
