Η επίσπευση της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για την ενεργοποίηση του Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών μέσω της μίσθωσης εναέριων μέσων και προσωπικού για 6 πιλοτικές βάσεις, ζητείται σε ψήφισμα που εκδόθηκε στην 8η Πανελλήνια Συνάντηση Μονοπατιών, στην Καστοριά.
«Οι καθημερινές περιπτώσεις επειγόντων περιστατικών στη χώρα μας, σε συνδυασμό με τη στασιμότητα στην ενεργοποίηση του Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών “Θεοφάνης Ερμής”, προκαλούν έντονη ανησυχία στους πολίτες αλλά και στους/στις επισκέπτες/τριες, ιδιαίτερα εκείνους/ες που προέρχονται από χώρες με οργανωμένα και αποτελεσματικά συστήματα εναέριας διάσωσης», αναφέρεται σχετικά.
Σύμφωνα με το ψήφισμα, η Ελλάδα, με τον κυρίως ορεινό της χαρακτήρα, αντιμετωπίζει σοβαρές υγειονομικές προκλήσεις, καθώς οι απαιτούμενοι χρόνοι ανταπόκρισης στα επείγοντα περιστατικά, συχνά ξεπερνούν τα όρια της επείγουσας ιατρικής. Η αυξανόμενη δημοφιλία της ορειβασίας, των υπαίθριων δραστηριοτήτων και των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, καθιστά την ανάγκη για ένα λειτουργικό και άμεσα διαθέσιμο σύστημα εναέριας διάσωσης ακόμα πιο επιτακτική.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζεται στο ψήφισμα, αν και ο Νόμος 4989/2022, που αφορά στη σύσταση του «Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών», έχει ψηφιστεί εδώ και πάνω από δύο χρόνια, η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην προκήρυξη του διαγωνισμού.
Στην ανάγκη άμεσης δημιουργίας βάσεων ελικοπτέρων για σωστικές διακομιδές είχε αναφερθεί στην 8η Πανελλήνια Συνάντηση Μονοπατιών και ο Γιάννης Θεοχαρόπουλος, πατέρας του Θεοφάνη-Ερμή, ο οποίος «έσβησε» τραυματισμένος, στα 21 του χρόνια, στα Τζουμέρκα. Ο κ. Θεοχαρόπουλος επανέλαβε το αίτημα για βάσεις ελικοπτέρων, στηλιτεύοντας το γεγονός ότι ο νόμος που ψηφίστηκε μετά τον θάνατο του γιου του, έχει μείνει «στα συρτάρια», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ