Ρομποτικά εργαλεία στην εκπαίδευση: Το ερευνητικό πρόγραμμα του ΑΠΘ

Ρομποτικά εργαλεία στην εκπαίδευση: Το ερευνητικό πρόγραμμα του ΑΠΘ

Όταν τα ρομποτάκια Beebot και DuckyCode εισήλθαν στα νηπιαγωγεία της Κομοτηνής, της Αγίας Παρασκευής Θεσσαλονίκης και της Καλλικράτειας Χαλκιδικής, τα παιδάκια σταμάτησαν ό,τι έκαναν νωρίτερα και έδειξαν ενδιαφέρον για να αρχίσουν να εμπλέκονται σε δραστηριότητες. Οι εκπαιδευτικοί καθοδήγησαν τα νήπια να χωριστούν σε ομάδες, με την πρώτη ομάδα να σκεφτεί κινήσεις του σώματος προκειμένου να προγραμματίσει το ρομποτάκι να χορεύει. Αφού αυτό ολοκληρώθηκε, η δεύτερη ομάδα δεχόταν τις εντολές του ρομπότ, επαναλαμβάνοντας τις κινήσεις του στον ρυθμό της μουσικής. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και ανταποκρίθηκαν με χαρά στη διαδικασία, που τα βοήθησε να σκεφτούν κινήσεις, να τις οργανώσουν και να συνεργαστούν με τα άλλα παιδάκια για τον ίδιο σκοπό.

Αυτό το εγχείρημα εντάσσεται στο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Απτές διεπαφές στο Νηπιαγωγείο και Εκπαιδευτικά Ρομπότ» (TINKER: Tangible Interfaces in Kindergarten and Educational Robots), που αναπτύχθηκε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, χρηματοδοτήθηκε από το ΕΛΙΔΕΚ και την Ευρωπαϊκή Ένωση και υλοποιήθηκε σε δημόσια νηπιαγωγεία της Ροδόπης, της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής.

Όπως ανέφερε ο αν. καθηγητής Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Ρομποτικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεοδόσιος Σαπουνίδης, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες μέσω της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, όπως η Κινητική Δημιουργικότητα και οι λεγόμενες 4Cs δεξιότητες.

Η έρευνα υλοποιήθηκε από τις υποψήφιες διδακτόρισσες Σοφία Ράπτη και Σουλτάνα Τσιγγίδου, σε συνεργασία με τη Δρ Δέσποινα Ούρδα, υπό την επίβλεψη του αν. καθηγητή Θεοδόσιου Σαπουνίδη. Σχεδιάστηκε ένα πρόγραμμα διδασκαλίας 24 δραστηριοτήτων που θέτουν το παιδί στο επίκεντρο της διδασκαλίας.

Σημειώνεται ότι το εκπαιδευτικό ρομπότ BeeBot βρίσκεται πλέον σχεδόν σε όλα τα ελληνικά νηπιαγωγεία, ενώ το σύστημα DuckyCode αναπτύχθηκε από την ομώνυμη spin-off εταιρεία του Αριστοτελείου και αποτελεί υβριδική πλατφόρμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και προγραμματισμού.

Loading

Play