Στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί πλέον το πρώτο δημόσιο Κέντρο για διαδερμικές επεμβάσεις σε καρδιακές βαλβίδες, αποτέλεσμα της συνεργασίας της Α’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ και της Καρδιολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Παπανικολάου. Το νέο κέντρο στοχεύει στην παροχή εξειδικευμένων θεραπειών σε ασθενείς με βαλβιδοπάθειες.
Τα δύο νοσοκομεία έχουν αναγνωριστεί ως Ειδικό Κέντρο μη χειρουργικής εμφύτευσης συσκευών διόρθωσης ενδοκαρδιακών βλαβών, χρησιμοποιώντας συστήματα όπως το MitraClip. Οι επεμβάσεις θα διεξάγονται στο ΑΧΕΠΑ, με τη συμμετοχή ιατρικής ομάδας από τις δύο κλινικές.
Η διαδερμική επιδιόρθωση της μιτροειδούς και της τριγλώχινας βαλβίδας έχει καθιερωθεί ως πρακτική στην επεμβατική καρδιολογία, προσφέροντας εναλλακτική λύση σε ασθενείς που δεν είναι υποψήφιοι για ανοιχτό χειρουργείο. Η δημιουργία του νέου Κέντρου αναμένεται να καλύψει σημαντικές ανάγκες στη Βόρεια Ελλάδα, διευρύνοντας την πρόσβαση σε σύγχρονες θεραπευτικές επιλογές εντός του δημόσιου συστήματος υγείας.
«Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα προσφέρουμε πολλά στους ασθενείς της Μακεδονίας»</span, δήλωσε ο καθηγητής Αντώνιος Ζιάκας, επιστημονικά υπεύθυνος του Κέντρου. «Η συνεργασία δύο κλινικών για την παροχή μιας θεραπείας θα ανοίξει τον δρόμο και για άλλα κοινά Κέντρα», πρόσθεσε, τονίζοντας τη σημασία της πρωτοβουλίας για τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας.
![]()

