Το επαγγελματικό ταξίδι ενός πιλότου βομβαρδιστικού

Το επαγγελματικό ταξίδι ενός πιλότου βομβαρδιστικού

Το 2014, η ελληνική Πολεμική Αεροπορία ενημέρωσε το κοινό για τη συμμετοχή της στο διεθνές αεροπορικό σόου «Royal International Air Tattoo 2014» με δύο αεροσκάφη A-7E της 336 Μοίρας, τα οποία αποτέλεσαν πόλο έλξης για τους επισκέπτες. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο Fairford της Μεγάλης Βρετανίας, και τα ελληνικά βομβαρδιστικά ταξίδεψαν από το αεροδρόμιο του Αράξου χωρίς να προσγειωθούν για ανεφοδιασμό.

Είναι ένα μοναδικό αλλά δύσκολο «γραφείο» το πιλοτήριο ενός βομβαρδιστικού αεροσκάφους. Παρά την αποχώρηση των «καθαρόαιμων» βομβαρδιστικών, το αμερικανικό στρατηγικό βομβαρδιστικό Β-2 Spirit κατάφερε να επανέλθει στην επικαιρότητα, καθώς επτά από αυτά ήταν στον αέρα για 37 ώρες, εκτελώντας μια περίπλοκη αποστολή. Ο απόστρατος επισμηναγός (Ι) της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, Μανώλης Λουράκης, εξηγεί ότι οι αποστολές βομβαρδισμού απαιτούν μια διαφορετική νοοτροπία και στρατηγική. Ο στόχος είναι να «στερήσουν» από τον αντίπαλο τη θέληση να πολεμήσει.

Σήμερα, οι πιλότοι, όπως και στο παρελθόν, αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις. Η προετοιμασία είναι καθοριστική και απαιτεί λεπτομέρεια, καθώς ίσως το 80% της επιτυχίας της αποστολής βασίζεται στις πληροφορίες για τον στόχο. Ο κ. Λουράκης τονίζει ότι η αποστολή βομβαρδισμού απαιτεί ώρες προετοιμασίας πριν από την απογείωση.

Ο πιλότος ενός βομβαρδιστικού πρέπει να εκτελεί τις εντολές με ακρίβεια. Η επιλογή του όπλου και η στρατηγική εφαρμογής τους είναι κρίσιμη σε κάθε αποστολή, καθώς οι πιλότοι δεν έχουν την πολυτέλεια να επιλέγουν. Σημαντικό είναι ότι το σωματικό και ψυχολογικό επίπεδο του πιλότου διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της αποστολής.

Ο πιλότος βομβαρδιστικού σήμερα είναι ο «καλός μαθητής» των ιπταμένων, χαρακτήρισε ο κ. Λουράκης, καθώς η προετοιμασία και η πληροφορία είναι τα κλειδιά για την επιτυχία.

Loading

Play