Ξάνθη: Η υιοθέτηση του Φοίνικα από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης ενισχύει τη φιλοζωία

Ξάνθη: Η υιοθέτηση του Φοίνικα από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης ενισχύει τη φιλοζωία

Μια συγκινητική και αξιέπαινη πρωτοβουλία ανέλαβαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ2 τμήματος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης, υιοθετώντας τον μικρό Φοίνικα, ένα από τα πολλά αδέσποτα σκυλάκια που φιλοξενούνται στην περιβαλλοντική φιλοζωική οργάνωση Ξάνθης «Αδέσποτοι Φίλοι». Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «πρώτα απόκτησε παιδεία και μετά κατοικίδιο», το οποίο υλοποιείται για τέταρτη χρονιά από το σχολείο, με στόχο να καλλιεργήσει στα παιδιά την ενσυναίσθηση, τη φροντίδα και τη φιλοζωική κουλτούρα.

«Η εικονική υιοθεσία του Φοίνικα είναι η συνέχεια ενός πολύ σημαντικού εκπαιδευτικού ταξιδιού», υπογραμμίζει η βραβευμένη δασκάλα και υπεύθυνη του προγράμματος Ελένη Ακάμπαλη, αναφερόμενη στην ενίσχυση της κοινωνικής ευθύνης και της ευαισθητοποίησης των μικρών μαθητών απέναντι στα ζώα. Μέσα από την άμεση επαφή με τον μικρό φίλο τους, τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο για την ανάγκη φροντίδας των ζώων, αλλά και για την αξία του σεβασμού, της αλληλεγγύης και της προσφοράς. Ο Φοίνικας είναι το τρίτο στην σειρά αδέσποτο σκυλάκι που υιοθετούν οι μαθητές του σχολείου, με προηγούμενα τη Δανάη και τον Ρούλη. Ο κύκλος κάθε προγράμματος εικονικής υιοθεσίας είναι διετής και τα παιδιά ψηφίζουν ποιο αδέσποτο θέλουν να υιοθετήσουν.

«Η περιβαλλοντική φιλοζωική οργάνωση Ξάνθης επιτελεί σημαντικό έργο με την στήριξη όλων των τοπικών φορέων», προσθέτει η κ. Ακάμπαλη. Οι εθελοντές ενημερώνουν τα παιδιά για τα αδέσποτα που φιλοξενούνται στο καταφύγιο, ενώ με τη βοήθεια και την υποστήριξη των γονιών τους, συγκεντρώνουν τροφή και άλλα απαραίτητα είδη για το σκυλάκι τους. «Κάποιες φορές οργανώνουμε ομαδικές επισκέψεις στο χώρο της φιλοζωικής, ώστε τα παιδιά να δουν από κοντά το σκυλάκι που υιοθέτησαν», σημειώνει.

Η φιλοσοφία πίσω από το πρόγραμμα «πρώτα απόκτησε παιδεία και μετά κατοικίδιο» ενσωματώνει την αξία της συνειδητής απόκτησης ενός κατοικίδιου και της ευθύνης που συνεπάγεται. Η εκπαίδευση των παιδιών σε σχέση με τα ζώα δεν σταματάει στην φροντίδα του Φοίνικα, αλλά επεκτείνεται και σε άλλες αξίες όπως η ενσυναίσθηση και η προστασία των αδέσποτων ζώων. Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές συνειδητοποιούν τη σημασία της φιλοζωίας και αναγνωρίζουν την ανάγκη για προστασία των ζώων.

«Το πρόγραμμα δεν περιορίζεται μόνο στο σχολικό περιβάλλον, αλλά επεκτείνεται και στο σπίτι», προσθέτει η υπεύθυνη εκπαιδευτικός. «Τα παιδιά, με την επιστροφή τους στις οικογένειές τους, μεταφέρουν τα μηνύματα που έχουν μάθει και ενθαρρύνουν τους γονείς τους να αναλάβουν δράση, είτε μέσω της υιοθεσίας, είτε με την υποστήριξη φιλοζωικών οργανώσεων».

Ο δωδεκάλογος του υπεύθυνου πολίτη απέναντι στα ζώα συντροφιάς

«Παιδιά αλλά και γονείς που ήταν διστακτικοί στην αρχή, τώρα έχουν γίνει οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές του προγράμματος. Είναι συγκινητικό όταν τα παιδιά μαζί με τους γονείς πηγαίνουν στην φιλοζωική οργάνωση και υιοθετούν ένα σκυλάκι», αναφέρει η δασκάλα. «Αντιλαμβάνεται κάποιος ότι τα οφέλη του προγράμματος είναι πάρα πολλά». Ο Φοίνικας, ένα φοβισμένο σκυλί λόγω της κακοποίησης, έχει ανακάμψει με τη φροντίδα της φιλοζωικής οργάνωσης. «Η εικόνα του Φοίνικα, πριν και μετά την υιοθεσία του, είναι αποκαλυπτική της σημαντικής δουλειάς που γίνεται από τους εθελοντές της φιλοζωικής οργάνωσης της Ξάνθης», προσθέτει.

«Το πρόγραμμα του σχολείου μας αποτελεί ένα πολύτιμο μάθημα ζωής για τα παιδιά», σημειώνει η Ελένη Ακάμπαλη. «Κάθε παιδί έγραψε από ένα άρθρο το οποίο έγινε μια αφίσα που αναρτήθηκε σε δημόσιους χώρους στην Ξάνθη, διαδίδοντας το μήνυμα της προστασίας και φροντίδας των ζώων». Η δράση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης, αναδεικνύει την κοινωνική ευαισθησία και υπευθυνότητα, ενθαρρύνοντας τις άλλες σχολικές μονάδες να συμμετάσχουν σε παρόμοιες δράσεις.

– Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ελένη Ακάμπαλη.

Loading

Play