Συνέδριο Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ογκολογίας: Bayer και το όραμά της για την επανάσταση στη φροντίδα του καρκίνου του προστάτη

Συνέδριο Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ογκολογίας: Bayer και το όραμά της για την επανάσταση στη φροντίδα του καρκίνου του προστάτη

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ογκολογίας (ESMO) 2025, η Bayer διοργάνωσε μια εκδήλωση για τα μέσα ενημέρωσης κατά την οποία παρουσιάστηκε η φιλόδοξη στρατηγική της για τον επαναπροσδιορισμό της θεραπείας του καρκίνου του προστάτη, από το πρώιμο έως το τελικό στάδιο της νόσου. Η εκδήλωση ανέδειξε την ηγετική θέση της Bayer στον τομέα, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, που επικεντρώνεται στον ασθενή, στις εξελίξεις στον τομέα της φαρμακευτικής αγωγής και στον αυξανόμενο ρόλο της προηγμένης απεικόνισης.

Η εκτενής συζήτηση περιλάμβανε απόψεις από μια ομάδα εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι ανέπτυξαν από τη θέση τους, τον τρόπο που η Bayer αντιμετωπίζει τις ανεκπλήρωτες ανάγκες στη φροντίδα του καρκίνου του προστάτη μέσω της επιστήμης αιχμής και πάντα με επίκεντρο τον ασθενή. Η Bayer επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της για τον μετασχηματισμό της φροντίδας του καρκίνου του προστάτη, μιας ασθένειας που πλήττει περίπου 1,5 εκατομμύριο άνδρες παγκοσμίως κάθε χρόνο.

Αντίστοιχα, ο Δρ. Pedro Barata, MD, Διευθυντής του Προγράμματος Κλινικής Έρευνας Ουρογεννητικής Ογκολογίας, Κέντρο Καρκίνου Seidman του Πανεπιστημίου του Χάμσαϊρ, ανέφερε ότι οι ογκολόγοι για να βελτιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα στη θεραπεία του καρκίνου του προστάτη, χρειάζονται νέες θεραπείες με ισχυρά δεδομένα. Οι θεραπείες αυτές έχουν υψηλή αποτελεσματικότητα και πολύ καλό προφίλ ασφάλειας και μπορούν να χορηγηθούν σε ένα ευρύ φάσμα ασθενών με διαφορετικούς τύπους καρκίνου. 

Ενισχύοντας το ασθενοκεντρικό θέμα της εκδήλωσης, στο πάνελ συμμετείχε ο Δρ. Erik Briers, Πρόεδρος της Europa UOMO, του ευρωπαϊκού συνασπισμού ασθενών με καρκίνο του προστάτη, ο οποίος τόνισε τη σημασία της κοινής λήψης αποφάσεων στο ταξίδι του καρκίνου: «Από την οπτική γωνία ενός ασθενούς, το ταξίδι μέσα από τον καρκίνο του προστάτη είναι βαθιά προσωπικό και η ικανότητα λήψης τεκμηριωμένων αποφάσεων σχετικά με τη φροντίδα κάποιου είναι ύψιστης σημασίας.»

Η εκδήλωση παρουσίασε, επίσης, τις εξελίξεις στην απεικόνιση του καρκίνου του προστάτη, οι οποίες μπορούν να είναι καθοριστικές για την υποστήριξη της ακριβούς διάγνωσης, της σταδιοποίησης, της διαχείρισης της θεραπείας και της παρακολούθησης της εξέλιξης της νόσου. Η ανάπτυξη της μαγνητικής τομογραφίας του προστάτη τα τελευταία χρόνια ήταν ταχύτατη, με αύξηση 5% ετησίως, σε σύγκριση με τις συνολικές ενδείξεις της μαγνητικής τομογραφίας (+2%).

Ο καρκίνος του προστάτη είναι ο δεύτερος πιο συχνός τύπος καρκίνου στους άνδρες και η πέμπτη πιο συχνή αιτία θανάτου από καρκίνο στους άνδρες παγκοσμίως. Το 2022, εκτιμάται ότι 1,5 εκατομμύριο άνδρες διαγνώστηκαν με καρκίνο του προστάτη και περίπου 397.000 πέθαναν από την ασθένεια παγκοσμίως.

Η Bayer υποστήριξε πρόσφατα τη μελέτη PROKOMB, στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 600 άτομα, για την περαιτέρω αξιολόγηση του ρόλου της πολυπαραμετρικής μαγνητικής τομογραφίας (mpMRI) του προστάτη στην ανίχνευση κλινικά σημαντικών αλλοιώσεων καρκίνου του προστάτη σε άνδρες που δεν είχαν υποβληθεί σε βιοψία. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η mpMRI προ βιοψίας μπορεί όχι μόνο να αυξήσει τις πιθανότητες ανίχνευσης του καρκίνου κατά τη βιοψία, αλλά επίσης να βοηθήσει να εντοπιστούν περιπτώσεις που μπορούν ακόμη και να την αποφύγουν.

Ο Δρ. Peter Seidensticker, Επικεφαλής Ιατρικών Υποθέσεων Ακτινολογίας στην Bayer, πρόσθεσε: «Ως ηγέτης στην ακτινολογία, είμαστε περήφανοι που υποστηρίζουμε μια τόσο κρίσιμη έρευνα όπως είναι η μελέτη PROKOMB και θα συνεχίσουμε να προωθούμε την καινοτομία στην ιατρική απεικόνιση πάντα προς όφελος των ασθενών.»

Η Bayer εστιάζει στην ανάπτυξη θεραπειών που διατηρούν την ποιότητα ζωής των ασθενών σε όλα τα στάδια της νόσου, αγωνιζόμενη για την καινοτομία στην αντιμετώπιση του καρκίνου του προστάτη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι διαγνώσεις καρκίνου του προστάτη αναμένεται να αυξηθούν από 1,4 εκατομμύρια ετησίως το 2020 σε 2,9 εκατομμύρια έως το 2040, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη για συνεχή καινοτομία.

Loading

Play