Η μηχανική βλάβη ήταν ο κύριος λόγος κλήσης της οδικής βοήθειας το 2024 στην Ελλάδα. Τα ποσοστά κλήσης της οδικής βοήθειας λόγω μηχανικής βλάβης ήταν αυξημένα όσο μεγάλωνε η ηλικία του οχήματος. Η μειωμένη απόδοση της μπαταρίας, η οποία δεν μπορούσε να βάλει σε λειτουργία τον κινητήρα του αυτοκινήτου, ήταν η αμέσως επόμενη αιτία κλήσης, ενώ στην 3η θέση βρέθηκαν τα ελαστικά.
Στα αυτοκίνητα έως 5 ετών, οι τρεις βασικοί λόγοι κλήσης της οδικής βοήθειας είχαν να κάνουν με την μηχανική βλάβη (31%), την μπαταρία (39%) και το ελαστικό (25%). Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση το ποσοστό μηχανικής βλάβης υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με τα καινούρια αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα ηλικίας 6-15 ετών ακινητοποιούνται λόγω μηχανικής βλάβης σε ποσοστό 51%, λόγω μπαταρίας σε ποσοστό 32% και λόγω ελαστικού σε ποσοστό 14%. Στα οχήματα ηλικίας 16-25 ετών, η βασική αιτία ακινητοποίησης ήταν η μηχανική βλάβη (63%), η μπαταρία (25%) και το ελαστικό (9%). Στα αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, η ακινητοποίηση οφειλόταν κατά 70% σε μηχανική βλάβη, κατά 21% στην μπαταρία και κατά 4% στο ελαστικό.
Αντίστοιχα, στις καινούργιες μηχανές έως 5 ετών, οι λόγοι κλήσης της οδικής βοήθειας ήταν κατά σειρά μηχανική βλάβη (65%), μπαταρία (24%) και ελαστικό (8%). Οι κλήσεις για μηχανές περιλάμβαναν και ακινητοποίηση λόγω καυσίμου (0,43%).
Επιπλέον, ένας σημαντικός παράγοντας ήταν η απόσταση που διάνυσε κατά μέσο όρο η οδική βοήθεια μεταφέροντας το αυτοκίνητο ή τη μηχανή των πελατών. Τον Ιούλιο, η απόσταση ήταν η μεγαλύτερη από όλους τους υπόλοιπους μήνες για τα αυτοκίνητα, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό οχημάτων βρίσκεται σε καλοκαιρινούς προορισμούς. Ακολούθησαν οι μήνες του Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου. Οι αντίστοιχοι μήνες για τις μηχανές ήταν οι Ιούνιος, Ιούλιος, Σεπτέμβριος και Οκτώβριος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ