Τον Μάρτιο, για πρώτη φορά, τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα στην κατηγορία των πολύ καινούριων αυτοκινήτων (κάτω των δύο ετών) στην Ευρώπη. Το 2024, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση, ενώ τον Φεβρουάριο είχαν σημειώσει αύξηση 28%, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν σήμερα επιδοτήσεις σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Η διείσδυση των νέων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών (λιγότερο από 2 ετών) έχουν μερίδιο αγοράς 11%, με ανάπτυξη μόλις 0,5% το πρώτο τρίμηνο του 2025. Μεγάλο ενδιαφέρον σημειώνουν και τα παλαιότερα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (3-4 ετών) που καταλαμβάνουν ποσοστό πάνω από 10% στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων Indicata.
Τα plug-in υβριδικά (PHEV) εξακολουθούν να ξεπερνούν σε πωλήσεις τα BEV στην κατηγορία των 3-4 ετών, αλλά οι όγκοι πωλήσεων παραμένουν στάσιμοι στο πρώτο τρίμηνο, ενώ τα βενζινοκίνητα και τα ήπια υβριδικά (HEV) αντιπροσώπευαν μαζί το 61% του συνολικού όγκου πωλήσεων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο στην κατηγορία αυτοκινήτων κάτω των δύο ετών. Όμως, τα ήπια υβριδικά υπερτερούν αριθμητικά των αμιγώς βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ μέχρι πρόσφατα τα βενζινοκίνητα είχαν τον πρώτο λόγο.
Σημαντικό θέμα αποτελεί ότι πέντε εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που έχουν ταξινομηθεί στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο τα τελευταία τρία χρόνια, ολοκληρώνουν τις συμβάσεις μίσθωσης και σύντομα θα εισέλθουν στην αγορά. Αυτό θα δώσει περισσότερα κίνητρα για αγορά από μεγάλη μερίδα καταναλωτών που αναζητά την αγορά ενός καινούριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε συμφέρουσες τιμές. Από την άλλη πλευρά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει ισχυρή ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον τελευταίο χρόνο, κυρίως γιατί τα ηλεκτρικά το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν βελτιωθεί σε όλους τους τομείς.
Τέλος, τα στοιχεία της Indicata δείχνουν ότι τα πιο δημοφιλή μοντέλα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (ηλικίας έως 4 ετών) σε όγκο ήταν το VW Golf (σε όλους τους κινητήρες), το VW T-ROC (για τα συμβατικά οχήματα), το Toyota Yaris ΡΗΕV (για τα plug in) και το VW ID.3 (για τα ηλεκτρικά).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ