Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δεν μπορεί να πουλήσει στην πατρίδα της.
Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα γνωρίζει άνθηση, εμποδίζοντας τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά. Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας κατέκτησε το ήμισυ της εγχώριας αγοράς της σε λίγα μόλις χρόνια, συντρίβοντας τις πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων από κάποτε κυρίαρχες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, αναφέρει το Reuters.
Πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παλαιού τύπου είδαν τις πωλήσεις τους να καταρρέουν και αντέδρασαν με την αύξηση εξαγωγών οχημάτων ορυκτών καυσίμων που δεν μπορούσαν να πουλήσουν στην πατρίδα τους. Τα οχήματα που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα αντιπροσωπεύουν το 76% των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων από το 2020, με συνολικές ετήσιες αποστολές να αυξάνονται από 1 εκατομμύριο σε πιθανώς πάνω από 6,5 εκατομμύρια φέτος, σύμφωνα με την Automobility.
Η άνθηση των εξαγωγών βενζινοκίνητων οχημάτων οφείλεται σε επιδοτήσεις και πολιτικές ηλεκτρικών οχημάτων που κατέστρεψαν τις κινεζικές επιχειρήσεις αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως οι Volkswagen, GM και Nissan, χρηματοδοτώντας δεκάδες κινεζικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι εξαγωγές βενζινοκίνητων οχημάτων της Κίνας από μόνες τους ήταν αρκετές για να την καταστήσουν τη μεγαλύτερη χώρα εξαγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο σε όγκο. Αυτή η περιγραφή της παγκόσμιας επέκτασης των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών βασίζεται σε δεδομένα πωλήσεων από δεκάδες χώρες και σε συνεντεύξεις με στελέχη της βιομηχανίας.
Η εισροή κινεζικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στις αναδυόμενες αγορές αντικατοπτρίζει μια σύγκρουση μεταξύ της προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων και των παλαιών πολιτικών που στηρίζουν τη βιομηχανία βενζινοκίνητων οχημάτων.
Μεταξύ των μεγαλύτερων εξαγωγέων είναι οι κρατικοί κολοσσοί όπως οι SAIC, BAIC, Dongfeng και Changan, οι οποίοι στηρίζονται σε κοινοπραξίες με ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι πωλήσεις αυτών των κοινοπραξιών έχουν καταρρεύσει, με σημαντική πτώση στις πωλήσεις, όπως η περίπτωση της SAIC-GM στην Κίνα.
Αυτοί οι κρατικοί παίκτες συγκεντρώνουν πωλήσεις σε εξαγωγικές αγορές που κάποτε ανήκαν στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες τους, με τις εξαγωγές της SAIC να εκτοξεύονται από σχεδόν 400.000 το 2020 σε πάνω από ένα εκατομμύριο πέρσι.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
