Η στροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών προς τα υβριδικά συστήματα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων

Η στροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών προς τα υβριδικά συστήματα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων

Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει εισέλθει σε μια νέα φάση ανάπτυξης, κυρίως λόγω των στόχων για μείωση των εκπομπών ρύπων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 45% το πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ κάθε μήνα κυκλοφορούν νέα προσιτά μοντέλα, η τιμή των οποίων ξεκινά από τα 25.000 ευρώ. Όλα αυτά για να μπορέσουν να μειώσουν τον μέσο όρο των εκπομπών ρύπων, προκειμένου να αποφύγουν τα πρόστιμα.

Μέσα σε αυτή τη δυναμική, εμφανίζεται μια υβριδική τεχνολογία η οποία δίνει εκτεταμένη ηλεκτρική αυτονομία και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Πρόκειται για ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, παρόμοιο με τα plug-in υβριδικά, το οποίο συνδυάζει μια μικρή έως μεσαίου μεγέθους μπαταρία με έναν κινητήρα καύσης, όχι για να δίνει κίνηση στους τροχούς, αλλά για να λειτουργεί ως γεννήτρια όταν η μπαταρία εξαντληθεί. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές εταιρείες, όπως η Volkswagen, που δεν πιστεύουν σε αυτό το υβριδικό σύστημα, αναφέροντας ότι δεν είναι κατάλληλο για την ευρωπαϊκή αγορά.

Το 2024, στην Κίνα, η συγκεκριμένη κατηγορία σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, με τις πωλήσεις να φτάνουν περίπου τις 1,2 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 79% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτή η κατηγορία κατάφερε να γίνει ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τμήματα στην αγορά της αυτοκίνησης. Ωστόσο, στην Ευρώπη, αυτή η τεχνολογία δεν γνωρίζει μεγάλη απήχηση.

Ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος σε 20 κορυφαία σε πωλήσεις κινεζικά ογκώδη SUV που φέρουν τη νέα υβριδική τεχνολογία δείχνει ότι μόλις εξαντληθεί η μπαταρία, καταναλώνουν κατά μέσο όρο 6,4 λίτρα ανά 100 χλμ., τιμή που είναι χαμηλότερη από την αντίστοιχη ενός συμβατικού βενζινοκίνητου SUV. Επίσης, δεν πρέπει να αγνοήσουμε ότι τα δεδομένα εκπομπών ρύπων των plug-in αυτοκινήτων είναι αυξημένα κατά 3,6 φορές περισσότερο από αυτά που δηλώνουν τα επίσημα αποτελέσματα δοκιμών.

Loading

Play