Στον καθοριστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η επιχειρηματική διπλωματία αλλά και η ελληνική ομογένεια για το άνοιγμα νέων αγορών στα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες, αναφέρθηκε η α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΑ, εκτελεστική αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», μιλώντας στο Athens Riviera Forum. Η επιχειρηματική διπλωματία δεν περιορίζεται μόνο στην προώθηση εξαγωγών, αλλά συνιστά μια σύνθετη διαδικασία που απαιτεί οι ελληνικές επιχειρήσεις να λειτουργούν ως πρεσβευτές της χώρας. Όπως τόνισε, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης και να δημιουργούν σταθερές βάσεις συνεργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η ελληνική οικονομία, αν και ισχυρή σε τομείς όπως ο τουρισμός, η ναυτιλία και τα εξαγωγικά προϊόντα, χρειάζεται διαφοροποίηση και νέες αιχμές ανάπτυξης. Ανέδειξε στρατηγικούς τομείς όπως η τεχνολογία, η καινοτομία, η φαρμακοβιομηχανία, η αγροδιατροφή υψηλής ποιότητας, η πράσινη ενέργεια και οι δημιουργικές βιομηχανίες. Για την ενίσχυση αυτών των κλάδων, η επιχειρηματική διπλωματία και η αξιοποίηση διεθνών συνεργασιών κρίνονται απαραίτητες.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στον ρόλο της ελληνικής διασποράς, την οποία χαρακτήρισε ως «το πιο ισχυρό δίκτυο επιχειρηματικής διπλωματίας», τονίζοντας ότι η γνώση, οι επαφές και η παρουσία των ομογενών σε καίριες θέσεις μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτης για την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων. Αναφερόμενη σε δράσεις του ΕΒΕΑ, υπογράμμισε την αξία των επιχειρηματικών αποστολών και των διεθνών συνεργασιών, επισημαίνοντας τα οφέλη από πρόσφατες αποστολές σε Τορόντο και Παρίσι, όπου η συμβολή της ομογένειας υπήρξε καταλυτική. Ειδική μνεία έκανε στη στήριξη που παρείχαν Ελληνοκαναδοί επενδυτές καθώς και η γνωστή σεφ Ντίνα Νικολάου στη γαλλική αγορά.
Τέλος, στάθηκε στη στρατηγική συνεργασία του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού με την Αρχιεπισκοπή Αμερικής, με στόχο την ενίσχυση πολιτιστικών και εκπαιδευτικών δράσεων, μέσω της αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας και της διάδοσης της ιστορικής πληροφορίας. Η εξωστρέφεια δεν είναι μια αυτόματη διαδικασία, αλλά απαιτεί στρατηγική, συνέχεια και θεσμική στήριξη. Η επιχειρηματική διπλωματία και η διασπορά αποτελούν τους δύο πυλώνες που μπορούν να δώσουν στην Ελλάδα την απαραίτητη ώθηση για μια δυναμική παρουσία στη διεθνή οικονομία.
Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από την κ. Εφραίμογλου
https://www.amna.gr/video-services/544358/Corporate%20Videos (YouTube)
https://www.youtube.com/user/AMNAwebTV (YouTube)
https://we.tl/d1fIED4EOi (φυσικά άρχεια)
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ