Αυξήθηκαν τα έσοδα του ομίλου Singapore Airlines κατά 178 εκατ. δολάρια Σιγκαπούρης (+1,9%) για το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2025/26, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 9.675 εκατ. δολαρίων Σιγκαπούρης. Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παρέμεινε ισχυρή, με τις Singapore Airlines και Scoot να μεταφέρουν 20,8 εκατ. επιβάτες, αυξημένους κατά 8% σε ετήσια βάση. Ο συντελεστής πληρότητας επιβατών (PLF) του ομίλου ενισχύθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας στο 87,7%, καθώς η αύξηση της επιβατικής κίνησης (+4,6%) ξεπέρασε την άνοδο της χωρητικότητας (+3,0%). Οι αποδόσεις επιβατών μειώθηκαν κατά 2,9% στα 9,9 σεντς ανά επιβάτη-χιλιόμετρο λόγω αυξημένου ανταγωνισμού.
Τα έσοδα από τις αερομεταφορές φορτίων μειώθηκαν κατά 31 εκατ. δολάρια Σιγκαπούρης (-2,8%) και διαμορφώθηκαν σε 1.071 εκατ. δολάρια Σιγκαπούρης, καθώς οι αποδόσεις υποχώρησαν κατά 4,1%. Ο συντελεστής πληρότητας φορτίων (CLF) μειώθηκε κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες στο 56,5%, καθώς η αύξηση των φορτίων (+1,2%) ήταν μικρότερη από την αύξηση της χωρητικότητας (+2,8%).
Οι δαπάνες του ομίλου αυξήθηκαν κατά 170 εκατ. δολάρια Σιγκαπούρης (+2,0%), φτάνοντας τα 8.872 εκατ. δολάρια Σιγκαπούρης. Η άνοδος των δαπανών εκτός καυσίμων (+353 εκατ. δολάρια, +5,9%) υπερέβη τη μείωση του καθαρού κόστους καυσίμων (-183 εκατ. δολάρια, -6,7%). Οι υψηλότερες δαπάνες εκτός καυσίμων αντανακλούν την αύξηση της συνολικής χωρητικότητας κατά 2,9% και την επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων. Το καθαρό κόστος καυσίμων μειώθηκε κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών καυσίμων κατά 12,7% (-370 εκατ. δολάρια), η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση του όγκου μεταφορών (+130 εκατ. δολάρια) και από ζημίες αντιστάθμισης κινδύνου καυσίμων φέτος, σε αντίθεση με τα κέρδη του προηγούμενου έτους (+143 εκατ. δολάρια).
Ως αποτέλεσμα, ο όμιλος κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους 803 εκατ. δολαρίων Σιγκαπούρης για το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2025/26, ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με το προηγούμενο έτος (+7 εκατ. δολάρια, +0,9%).
Τα καθαρά κέρδη του ομίλου μειώθηκαν κατά 503 εκατ. δολάρια Σιγκαπούρης (-67,8%), διαμορφούμενα σε 239 εκατ. δολάρια Σιγκαπούρης. Τα έσοδα από τόκους υποχώρησαν κατά 103 εκατ. δολάρια λόγω χαμηλότερων ταμειακών διαθεσίμων και μειωμένων επιτοκίων.
Παράλληλα, το μερίδιο του ομίλου στα αποτελέσματα των συνδεδεμένων εταιρειών ήταν κατά 417 εκατ. δολάρια χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι, αντανακλώντας κυρίως τις ζημίες της Air India, οι οποίες δεν είχαν συμπεριληφθεί στα περσινά αποτελέσματα. Ο όμιλος άρχισε να ενσωματώνει τα οικονομικά αποτελέσματα της Air India με τη μέθοδο καθαρής θέσης από τον Δεκέμβριο του 2024, μετά την πλήρη συγχώνευση της Vistara με την Air India.
Στρατηγικές πρωτοβουλίες
Η Singapore Airlines επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της στη στρατηγική πολλαπλών κόμβων μέσω της συμμετοχής της κατά 25,1% στον όμιλο Air India. Ο όμιλος συνέχισε επίσης να ενισχύει τις περιφερειακές συνεργασίες του, επεκτείνοντας τις συμφωνίες κοινού κωδικού με τις Garuda Indonesia και Vietnam Airlines. Παράλληλα, νέες πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, όπως το νέο βίντεο ασφαλείας, η έκθεση ταξιδιωτικών υπηρεσιών Time To Fly και οι αναβαθμίσεις στο πρόγραμμα KrisFlyer, ενίσχυσαν περαιτέρω το εμπορικό σήμα και το οικοσύστημα του ομίλου.
Αν και η ζήτηση κατά την έναρξη του τρίτου τριμήνου παραμένει ισχυρή, ο όμιλος κοιτάζοντας προς το μέλλον, παρατηρεί σταθερή αβεβαιότητα στις αγορές μεταφορών, καθώς και ευρύτερες προκλήσεις όπως γεωπολιτικές εντάσεις, πληθωριστικές πιέσεις και περιορισμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εντούτοις, η Singapore Airlines, παραμένοντας αισιόδοξη λόγω της ισχυρής χρηματοοικονομικής της θέσης, θα συνεχίσει να επενδύει στην άριστη εξυπηρέτηση, τα κορυφαία προϊόντα της και τη συνδεσιμότητα του δικτύου της, με στόχο τη βιώσιμη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
