ITC 2025: Η ανάπτυξη της οικονομίας μέσω εμπορευματικών μεταφορών και logistics

ITC 2025: Η ανάπτυξη της οικονομίας μέσω εμπορευματικών μεταφορών και logistics

Οι προοπτικές ανάπτυξης και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο εγχώριος κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών, logistics και ταχυμεταφορών τέθηκαν σε συζήτηση στο πλαίσιο του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025.Η εμπορευματική δραστηριότητα είναι οι φλέβες στο κορμί της οικονομίας ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος. «Το διεθνές εμπόριο και οι διεθνείς εξελίξεις είναι καθοριστικές για το τι συμβαίνει και εντός της χώρας», και πρόσθεσε ότι οι διαρκείς ανατροπές των τελευταίων ετών δημιουργούν σημαντικές ευκαιρίες. Υπογράμμισε ότι η χώρα μας βρίσκεται σε στρατηγική θέση, που την καθιστά πύλη προς την Ανατολή μέσω του λιμανιού του Πειραιά. «Είναι υποχρέωσή μας να αξιοποιήσουμε αυτή τη θέση, ώστε να καταστεί η Ελλάδα ένα logistics hub για όλη την Ευρώπη», τόνισε.Αναφερόμενος στο κομμάτι του last mile, επισήμανε τη σημασία του, καθώς επηρεάζει το κόστος των προϊόντων για τους καταναλωτές. Αφού αναφέρθηκε στη στρατηγική συμμετοχή του Υπουργείου Ανάπτυξης στο πανευρωπαϊκό έργο eFTI4ALL, το οποίο στοχεύει στην ψηφιοποίηση των δεδομένων των εμπορευματικών μεταφορών, σχολίασε την ανάγκη επιτάχυνσης των διασυνοριακών ελέγχων.Προσβάσιμες υπηρεσίες γενικής τραπεζικής για όλους μέσω της συμμαχίας με την Alpha Bank ανέφερε ο Γρηγόρης Σκλήκας, διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ. Στόχος είναι η δημιουργία ολοκληρωμένων υπηρεσιών, περιλαμβάνοντας συστήματα πληρωμών και διαχείρισης χρηματοοικονομικών προφίλ, κυρίως για εκείνους που βρίσκονται εκτός αστικών κέντρων.Ο κ. Σκλήκας προσδιόρισε τους τρεις καθοριστικούς παράγοντες για την ανταγωνιστικότητα: προσαρμοστικότητα και ευελιξία, καθαρότητα σκοπού και συνεργασία. «Αν η δημιουργία αξίας γίνεται μέσω της αποτελεσματικότητας και της κλίμακας, αυτή δεν έρχεται χωρίς συνεργασίες τόσο στο last mile όσο και στα ενδιάμεσα επίπεδα», επισήμανε.Ανάπτυξη μέσω εξαγορών για να γίνει η OB Streem πρωταθλητής της εφοδιαστικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη δήλωσε ο Θρασύβουλος Μακιός, διευθύνων σύμβουλος της OB Streem. Στόχος είναι η αύξηση της εταιρείας σε αξία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μέχρι το 2030 μέσω ανόργανης ανάπτυξης. «Η στρατηγική μας βασίζεται στον άξονα που ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά», τόνισε, προβάλλοντας την OB Streem ως συνολική λύση στην παροχή υπηρεσιών logistics. Ανέφερε την ανάγκη παρέμβασης του κράτους για την επίλυση του προβλήματος του Ελαιώνα, όπου οι περισσότεροι διαμεταφορείς λειτουργούν χωρίς άδεια.Σημαντικές παραχωρήσεις τα εμπορευματικά κέντρα σε Θριάσιο, Φυλή και Γκόνο εστίασε ο Βασίλης Μαγκλάρας, διευθύνων σύμβουλος της Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο Α.Ε. «Η ανάπτυξη για εμάς είναι μία αναγκαιότητα και δέσμευση των μετόχων μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσδιορίζοντας τη συμμετοχή της Goldair σε σημαντικούς διαγωνισμούς για αναπτυξιακούς στόχους.Ο Γεώργιος Βελιζιώτης, διευθύνων σύμβουλος της Speedex, επισήμανε τις προκλήσεις του κλάδου, αναφέροντας ότι ο κατακερματισμός της αγοράς και η συμπίεση τιμών απειλούν το last mile. Κλείνοντας, ο Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου πρότεινε τη δημιουργία Γενικής Γραμματείας Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ώστε να ενισχυθεί ο συντονισμός και η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών του κλάδου.

Loading

Play