Ο Νοέμβριος έχει καθιερωθεί ως ο μήνας των μεγάλων προσφορών, με την Black Friday να είναι το αποκορύφωμα της εμπορικής δραστηριότητας πριν από την εορταστική περίοδο. Η Μαύρη Παρασκευή δεν είναι απλώς μια ημέρα εκπτώσεων, αλλά μια οικονομική και κοινωνική γιορτή της αγοράς, που διαρκεί έναν ολόκληρο μήνα. Σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου και λειτουργεί ως βαρόμετρο για την αγοραστική διάθεση των Ελλήνων καταναλωτών.
Οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, προετοιμάζονται πυρετωδώς για την Black Friday 2025 (Παρασκευή 28 Νοεμβρίου) από τις αρχές του μήνα, προσφέροντας εκπτώσεις που συχνά φτάνουν ή και ξεπερνούν το 50%. Οι καταναλωτές αναμένουν με ανυπομονησία τις προσφορές, ελπίζοντας να αποκτήσουν προϊόντα τεχνολογίας, ένδυσης και καλλυντικών σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές. Πολλοί πραγματοποιούν προσεκτική έρευνα αγοράς, συγκρίνοντας τιμές και σχεδιάζοντας τις αγορές τους, ενώ άλλοι επιλέγουν τις διαδικτυακές προσφορές για να αποφύγουν την πολυκοσμία.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, αναφέρει ότι η Black Friday θεωρείται ίσως το μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός της χρονιάς και αποτελεί καλή ευκαιρία για πάνω από 8 στους 10 Έλληνες. Αρκετές εβδομάδες πριν από την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν προσφορές και να κάνουν προαγορές.
Η αγοραστική κίνηση στην ελληνική αγορά αναμένεται φέτος να κυμανθεί στα περυσινά επίπεδα με περίπου 3 εκατ. πωλήσεις, με μέση αξία απόδειξης κοντά στα 100 ευρώ. Σημειώνεται ότι παγκοσμίως, ο τζίρος της Black Friday εκτιμάται στα 74 δισ. δολάρια. Στην Ελλάδα, ο τζίρος της Black Friday τα τελευταία τρία χρόνια έχει τριπλασιαστεί, ενώ παρατηρείται σημαντική αύξηση στις διαδικτυακές αγορές σε σχέση με την επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα.
Οι επιχειρήσεις επενδύουν στην ψηφιακή τους παρουσία και στην καλύτερη εξυπηρέτηση για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Σύμφωνα με έρευνα της Public, πέρυσι οι κορυφαίες επιλογές των καταναλωτών περιλάμβαναν smartphones, τηλεοράσεις και έξυπνες οικιακές συσκευές.
Την ίδια στιγμή, η οικονομική συγκυρία δείχνει ότι οι καταναλωτές είναι πιεσμένοι, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να έχει υποχωρήσει και 58% των νοικοκυριών να αναμένει επιδείνωση της οικονομικής τους κατάστασης για το επόμενο 12μηνο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
