Ανακαλύψτε την καλλιτεχνική πλευρά του Άλεν Γκίνσμπεργκ μέσα από τις φωτογραφίες του, που αποτυπώνουν τη ζωή και τους φίλους του. Ο Άλεν Γκίνσμπεργκ, όταν εμφανίστηκε στη βραδιά ανάγνωσης στη Six Gallery το 1955, ήταν ένας ανήσυχος ποιητής κοντά στα 30 του χρόνια. Ο Γκάρι Σνάιντερ προέβλεψε ότι αυτή η βραδιά θα αποτελούσε μια ποιητική έκρηξη. Πράγματι, η βόμβα εξερράγη όταν ο Γκίνσμπεργκ παρουσίασε το Ουρλιαχτό, ένα επικό έργο αφιερωμένο στον Καρλ Σόλομον, το οποίο έθεσε τα θεμέλια για τα αντιπολιτισμικά κινήματα της επόμενης δεκαετίας, ενώ ο ίδιος διαμόρφωσε τη φωνή της γενιάς των Beat.
Η έκθεση του 2013, Beat Memories: Ginsberg στην Grey Art Gallery της Νέας Υόρκης, ανέδειξε τις ερασιτεχνικές φωτογραφίες του Γκίνσμπεργκ. Ωστόσο, όπως σημείωσε ο Ken Johnson από τους New York Times, παρά τη γοητεία των φωτογραφιών, η έκθεση ήταν κάπως απογοητευτική, καθώς το ρηξικέλευθο και παράνομο πνεύμα του Γκίνσμπεργκ σχεδόν απουσίαζε. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950 έως το 1964, ο Γκίνσμπεργκ χρησιμοποίησε μια φτηνή φωτογραφική μηχανή για να απαθανατίσει στιγμές με διάσημους φίλους του, όπως οι Τζακ Κέρουακ, Γουίλιαμ Μπάροουζ και Γκρέγκορι Κόρσο.
Αυτά τα οπτικά ντοκουμέντα εκφράζουν μια αίσθηση γοητείας, γνωρίζοντας ότι οι άνθρωποι που αποτύπωσε ο Γκίνσμπεργκ αποτελούσαν τα θεμέλια μιας αναζωπύρωσης στην αμερικανική λογοτεχνία και τη σπορά της πολιτιστικής επανάστασης. Ωστόσο, οι φωτογραφίες του, γεμάτες από σεξ, ναρκωτικά και τζαζ, φάνηκαν κάπως χλιαρές. Πολλά από τα πορτρέτα του έχουν μια παιχνιδιάρικη διάθεση, με χαρακτηριστικά στιγμιότυπα, όπως αυτό του Μπάροουζ στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης το 1953.
Η προσέγγιση του Γκίνσμπεργκ στη φωτογραφία είχε μια ρεαλιστική διάσταση, όπως παραδέχθηκε σε μια συνέντευξή του το 1991, η οποία αναδημοσιεύθηκε στον κατάλογο της έκθεσης. Ο ίδιος σημείωσε ότι ο Μπάροουζ είχε κερδίσει περισσότερα χρήματα πουλώντας πίνακες τα τελευταία χρόνια της ζωής του από ό,τι είχε κερδίσει ποτέ από τη συγγραφή. Ενώ δήλωσε: Αν είσαι διάσημος, μπορείς να γλιτώσεις από τα πάντα, διατήρησε μια ταπεινή στάση, υπογραμμίζοντας ότι γνωρίζει πολλούς εξαιρετικούς φωτογράφους που είναι καλύτεροι από εκείνον, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύσουν ένα πολυτελές coffee table book όπως ο ίδιος.
Πηγή περιεχομένου: in.gr