Γιατί οι ξενοδόχοι στρέφονται κατά της Booking και τη μηνύουν

Γιατί οι ξενοδόχοι στρέφονται κατά της Booking και τη μηνύουν

Η αγωγή κατά της Booking.com ενώνει 10.000 ξενοδοχεία που διεκδικούν αποζημιώσεις για αθέμιτες πρακτικές στην ευρωπαϊκή αγορά. Αντιμέτωπη με μία ομαδική αγωγή βρίσκεται η Booking.com, η οποία εκπροσωπεί 10.000 ευρωπαϊκά ξενοδοχεία. Αυτά κατηγορούν την πλατφόρμα ότι χρησιμοποίησε την επιρροή της για να στρεβλώσει την αγορά σε βάρος τους για μία περίοδο 20 ετών. Η Ένωση Ξενοδοχείων, Εστιατορίων και Καφέ στην Ευρώπη (Hotrec), η οποία ασκεί την αγωγή, έχει επεκτείνει την προθεσμία για την ένταξη των ξενοδόχων έως τις 29 Αυγούστου, λόγω της υψηλής ζήτησης.

Η αγωγή αυτή, που αναμένεται να είναι μία από τις μεγαλύτερες που έχουν κατατεθεί στον ευρωπαϊκό τομέα της φιλοξενίας, υποστηρίζεται από 30 εθνικές ενώσεις ξενοδοχείων, συμπεριλαμβανομένης της βρετανικής, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Guardian. Πάνω από 10.000 ξενοδοχεία έχουν ήδη συμμετάσχει στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για να διεκδικήσουν αποζημίωση για τις οικονομικές τους απώλειες από τις παράνομες ρήτρες καλύτερης τιμής της Booking.com.

Η Hotrec υποστηρίζει ότι η απαίτηση για την καλύτερη τιμή από την Booking.com επιβλήθηκε στα ξενοδοχεία υπό πίεση να μην προσφέρουν δωμάτια σε χαμηλότερες τιμές μέσω άλλων πλατφορμών, περιλαμβανομένων και των δικών τους ιστοσελίδων. Οι ενώσεις υποστηρίζουν επίσης ότι η Booking.com αποτρέπει τους πελάτες από το να πραγματοποιούν απευθείας κρατήσεις στα καταλύματα, δημιουργώντας τις λεγόμενες free-rider κρατήσεις.

Η αγωγή αυτή στοχεύει στην αποζημίωση για την περίοδο από το 2004 έως το 2024, όταν η Booking.com κατάργησε τη ρήτρα καλύτερης τιμής προκειμένου να συμμορφωθεί με τον νόμο της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές. Η Hotrec τόνισε ότι αυτή η ομαδική αγωγή ακολουθεί απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου του 2024, σύμφωνα με την οποία οι ρήτρες ισοτιμίας της Booking.com παραβιάζουν το δίκαιο ανταγωνισμού της ΕΕ.

Οι ευρωπαίοι ξενοδόχοι έχουν υποφέρει από άδικες συνθήκες και υπερβολικά κόστη. Τώρα είναι η στιγμή να ενωθούν και να απαιτήσουν αποζημίωση, δήλωσε ο πρόεδρος της Hotrec, Αλέξανδρος Βασιλικός, καταγγέλλοντας τις καταχρηστικές πρακτικές στην ψηφιακή αγορά.

Η Booking.com αντέτεινε ότι οι ισχυρισμοί αυτοί είναι ανακριβείς και παραπλανητικοί, σημειώνοντας ότι δεν έχει λάβει επίσημη κοινοποίηση για την ομαδική αγωγή. Επικαλέστηκε επίσης μία δημοσκόπηση, στην οποία το 74% των ξενοδόχων ανέφεραν ότι η Booking.com βελτίωσε την κερδοφορία τους.

Η περίπτωση αυτή καθιστά σαφές ότι, παρά τις τριβές, η Booking.com παραμένει αναγκαία για πολλά ξενοδοχεία, καθώς προσφέρει διαδικτυακή προβολή και αναγνωρισιμότητα που είναι δύσκολο να επιτευχθεί από ανεξάρτητα καταλύματα. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η Booking Holding ελέγχει το 71% της ευρωπαϊκής αγοράς, σημειώνοντας αύξηση από το 2019.

Η νομική διαδικασία αναμένεται να είναι μακροχρόνια και οι δικαστές θα πρέπει να κρίνουν τις ζημίες, ελέγχοντας λεπτομερώς κάθε επιχείρημα, με μεγάλα κόστη και όλες τις νομικές διαδικασίες. Η υπόθεση αυτή αναδεικνύει την αντίθεση των ξενοδοχείων στην εξουσία που ασκεί η Booking.com στην αγορά.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play