Μια νέα εποχή ληστειών: Το Λούβρο και η αλλαγή στο έγκλημα τέχνης

Μια νέα εποχή ληστειών: Το Λούβρο και η αλλαγή στο έγκλημα τέχνης

Στην τελευταία ληστεία του Λούβρου, οι διαρρήκτες στόχευσαν πολύτιμους λίθους και μέταλλα, αγνοώντας τα καλλιτεχνήματα. Το βράδυ της Κυριακής, σημειώθηκε μια εντυπωσιακή διάρρηξη στο Λούβρο, όπου οι δράστες δεν έδειξαν ενδιαφέρον για τα πολύτιμα έργα τέχνης που κοσμούν τους επιβλητικούς τοίχους του μουσείου. Η ανεκτίμητη συλλογή γλυπτών δεν τράβηξε την προσοχή τους, καθώς προτίμησαν να στοχεύσουν σε κοσμήματα και πολύτιμους λίθους.

Σύμφωνα με ειδικούς στον τομέα της τέχνης, το κίνητρο πίσω από την κλοπή ήταν η δυνατότητα να αποκτήσουν μεγάλα ποσά πολύτιμων λίθων και μετάλλων. Οι ληστές φαίνεται ότι επιδίωξαν να επανατοποθετήσουν τα κοσμήματα στην αγορά, καθιστώντας την κλοπή τους ουσιαστικά έγκλημα εμπορίου, όχι τέχνης. Η κλοπή αυτή δείχνει μια νέα τάση στο έγκλημα, όπου τα μουσεία στοχοποιούνται για τους πολύτιμους λίθους τους, παραβλέποντας τις καλλιτεχνικές τους αξίες.

Σύμφωνα με τον Τζέιμς Ράτκλιφ, διευθυντή ανακτήσεων στο Art Loss Register, οι ληστές αναλαμβάνουν υψηλότερο ρίσκο όταν στοχεύουν σε αναγνωρίσιμα ιδρύματα όπως το Λούβρο, ωστόσο η ποσότητα των κοσμημάτων τους καθιστά εξαιρετικά ελκυστικούς στόχους. Εντούτοις, η απόφαση των ληστών να μην κλέψουν γνωστά διαμάντια όπως το Regent και το Sancy από την Αίθουσα του Απόλλωνα ίσως υποδεικνύει έναν πιο προσεκτικό σχεδιασμό.

Η τάση αυτή έχει παρατηρηθεί και σε άλλα μουσεία στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, όπου η κλοπή πολύτιμων αντικειμένων έχει γίνει ολοένα και πιο συχνή. Οι Γάλλοι νομοθέτες και οι ΜΜΕ άρχισαν ήδη να συζητούν τα πιθανά κενά ασφαλείας του Λούβρου, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για αυστηρότερες προστασίες. Ο Ράτκλιφ αναφέρει ότι η ασφάλεια και η πολιτιστική προσβασιμότητα είναι σε μια συνεχώς προκλητική ισορροπία, υπογραμμίζοντας ότι η πολιτιστική κληρονομιά δεν πρέπει να υπολείπεται των αναγκών της ασφάλειας.

Βίντεο:

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play