Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Σημαντική ανατροπή στην απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Σημαντική ανατροπή στην απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά στην ανατροπή της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαίνεται να έχει λάβει την απόφαση να ανατρέψει την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας BILD, η οποία δημοσιεύει δηλώσεις του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μάνφρεντ Βέμπερ (CSU). Όπως υποστηρίζει ο κ. Βέμπερ, τα σχέδια για την απαγόρευση νέας ταξινόμησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 έχουν αποσυρθεί. Αντί αυτού, αναμένονται πιο ευέλικτοι κανόνες για την επίτευξη της μείωσης των εκπομπών CO2.

Σχετικά με τις νέες ταξινομήσεις που θα ισχύουν από το 2035 και έπειτα, οι στόχοι για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων θα απαιτούν πλέον μείωση των εκπομπών CO2 κατά 90% αντί για 100%. Επιπλέον, όπως δήλωσε ο Βέμπερ, μετά το 2040, δεν θα είναι υποχρεωτική η πλήρης μείωση κατά 100%, υποδεικνύοντας ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να υποβάλει τη σχετική πρόταση την επόμενη εβδομάδα.

Η έγκριση αυτής της εισήγησης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα σηματοδοτήσει το τέλος της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το προηγούμενο σχέδιο της ΕΕ προέβλεπε ότι από το 2035 και μετά δεν θα επιτρεπόταν η ταξινόμηση νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα, με στόχο τη σημαντική μείωση των εκπομπών στον τομέα των μεταφορών.

Ωστόσο, οι συνεχείς αντιδράσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία και την γερμανική κυβέρνηση δημιούργησαν πίεση για την χαλάρωση αυτών των κανόνων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των αυτοκινητοβιομηχανιών, επισημαίνοντας την σημασία της διασφάλισης των βιομηχανικών θέσεων εργασίας. Ο επικεφαλής του ΕΛΚ ανέφερε ότι το αυτοκίνητο παραμένει ένα σύμβολο πολιτισμού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για τεχνολογική ουδετερότητα.

Η πρόταση αυτή έχει ήδη προκαλέσει ικανοποίηση στους παράγοντες της αγοράς, όπως ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Τσίπζε, ο οποίος δήλωσε ότι πρόκειται για ένα ισχυρό μήνυμα και ένα πρώτο βήμα προς μια βιώσιμη λύση για τις εκπομπές CO2 στην ΕΕ.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play