Καταγγελίες κατά της Shein για παραπλανητικές τακτικές και τις επιπτώσεις τους στους καταναλωτές. Επιτηρητές καταναλωτικών συμπεριφορών από 21 χώρες κατέθεσαν επίσημη καταγγελία στις αρχές της ΕΕ σχετικά με τις φερόμενες σκοτεινές πρακτικές της κινεζικής εταιρείας ρούχων Shein. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι πελάτες υφίστανται πίεση μέσω τακτικών που προάγουν την υπερκατανάλωση, όπως η πρόκληση ντροπής ώστε να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα απ’ όσα μπορούν να αντέξουν οικονομικά.
Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) υπέβαλε φάκελο 29 σελίδων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταγράφοντας πολλαπλά παραδείγματα παραπλανητικών τεχνικών που στοχεύουν στην ενθάρρυνση αγορών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται ψεύτικοι χρονομετρητές αντίστροφης μέτρησης, ανακοινώσεις χαμηλού αποθέματος και διάφορες πιεστικές πρακτικές που προκαλούν φόβο στον καταναλωτή. Η BEUC αναφέρει ότι η Shein επιπλέον εφαρμόζει στρατηγικές όπως το confirm shaming, αναγκάζοντας τον καταναλωτή να νιώθει ενοχή αν επιλέξει να μην αγοράσει κάποιο προϊόν.
Η BEUC ζητά από την ΕΕ να επιβάλει στην Shein την υποχρέωση να αποκαλύψει τα δεδομένα πίσω από τους ισχυρισμούς της για τις πωλήσεις, καθώς υποστηρίζει ότι οι πρακτικές της εταιρείας οδηγούν σε σοβαρές συνέπειες για τους καταναλωτές και την κοινωνία, προωθώντας ανθυγιεινές αγοραστικές συνήθειες και επηρεάζοντας αρνητικά το περιβάλλον.
Η καταγγελία αυτή έρχεται σε συνέχεια ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εξετάζουν τη συμμόρφωση της Shein με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές, επισημαίνοντας παραβιάσεις σε τομείς όπως οι ψεύτικες εκπτώσεις και οι παραπλανητικές ετικέτες προϊόντων. Αν η Shein δεν μπορέσει να αποδείξει τους ισχυρισμούς της, ενδέχεται να υποστεί κυρώσεις.
Πηγή περιεχομένου: in.gr