Ταϊβάν: Εθελοντής κατέστρεψε 40χρονο έργο τέχνης κατά την προσπάθειά του να καθαρίσει έναν βρώμικο καθρέφτη

Ταϊβάν: Εθελοντής κατέστρεψε 40χρονο έργο τέχνης κατά την προσπάθειά του να καθαρίσει έναν βρώμικο καθρέφτη

Σοβαρό περιστατικό στο Μουσείο Τέχνης Keelung της Ταϊβάν, καθώς εθελοντής κατέστρεψε σημαντικό έργο τέχνης κατά την προσπάθεια καθαρισμού. Ένα απίστευτο γεγονός σημειώθηκε στο Μουσείο Τέχνης Keelung στην Ταϊβάν, όταν εθελοντής, παρά τις καλύτερες προθέσεις του, κατέστρεψε ένα σύγχρονο έργο τέχνης πιστεύοντας ότι καθάριζε έναν λερωμένο καθρέφτη. Στην πραγματικότητα, σκούπιζε με χαρτί τουαλέτας ένα έργο που είχε σκόνη συσσωρευμένη επί 40 χρόνια, στοιχείο απαραίτητο στην καλλιτεχνική σύνθεση.

Το έργο, με τίτλο Inverted Syntax-16 του Ταϊβανέζου καλλιτέχνη Chen Sung-chih, περιλαμβάνει έναν καθρέφτη στερεωμένο σε ξύλινη επιφάνεια. Στο κέντρο υπήρχε μια σκόπιμη μουτζούρα, η οποία, σε συνδυασμό με τη σκόνη, συμβόλιζε την πολιτισμική επίγνωση της μεσαίας τάξης και τον τρόπο που ο χρόνος αφήνει ίχνη πάνω στα αντικείμενα. Ο εθελοντής, όμως, πιστεύοντας ότι πρόκειται για αντικείμενο που χρήζει συντήρησης, ξεκίνησε να το καθαρίζει. Προτού το προσωπικό του μουσείου αντιληφθεί τι συμβαίνει, η περισσότερη σκόνη είχε ήδη αφαιρεθεί, αλλοιώνοντας οριστικά την εικόνα και το νόημα του έργου.

Η εγκατάσταση ανήκε στην έκθεση We Are Me, όπου καλλιτέχνες χρησιμοποιούν υλικά οικοδομής και οικιακά αντικείμενα για να σχολιάσουν τη μνήμη, τη φθορά και την αλλαγή. Ο Chen Sung-chih συνηθίζει να επαναπροσδιορίζει καθημερινά υλικά, όπως καθρέφτες, πλέγματα και ξύλα, προκειμένου να εξερευνήσει θέματα όπως η εξαφάνιση και η ανθρώπινη αντοχή. Το Μουσείο έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη από τον καλλιτέχνη και εξετάζει την πιθανότητα αποζημίωσης, αλλά νομικός σύμβουλος επισήμανε ότι η αφαίρεση σκόνης ίσως να μην θεωρείται φθορά, γεγονός που περιπλέκει την κατάσταση. Κριτικοί τέχνης έχουν εκφράσει την άποψη ότι η ακούσια παρέμβαση του εθελοντή μπορεί πλέον να θεωρείται μέρος της ιστορίας του έργου και ίσως να πρέπει να παραμείνει έτσι. Το μουσείο παραδέχεται ότι η αποκατάσταση του έργου στην αρχική του κατάσταση είναι πρακτικά αδύνατη, αφήνοντας ανοιχτό το ερώτημα για το μέλλον του.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play