Η αδυναμία στην κυβερνοασφάλεια έχει σοβαρές συνέπειες, όπως η χρεοκοπία επιχειρήσεων από επιθέσεις ransomware. Η KNP, μια μεταφορική εταιρεία με έδρα το Νορθάμπτονσαϊρ, αποτελεί ένα από τα χιλιάδες θύματα κυβερνοεπιθέσεων που έχουν πλήξει τη Βρετανία. Οι επιθέσεις ransomware έχουν επηρεάσει και μεγάλες αλυσίδες όπως οι Marks & Spencer, Co-op και Harrods. Στην περίπτωση της KNP, οι χάκερ κατάφεραν να αποκτήσουν πρόσβαση στο σύστημα απλά μαντεύοντας τον κωδικό πρόσβασης ενός υπαλλήλου. Ο διευθυντής της KNP, Πολ Άμποτ, δεν έχει αποκαλύψει την πραγματική αιτία της χρεοκοπίας στους υπαλλήλους, θέτοντας σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια της εταιρείας.
Ο Ρίτσαρντ Χορν, διευθύνων σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Κυβερνοασφάλειας (NCSC), τονίζει την ανάγκη για την υιοθέτηση μέτρων προστασίας των συστημάτων από τις οργανώσεις. Παρά τις προφυλάξεις που είχε λάβει η KNP, όπως συμμόρφωση με τα πρότυπα του κλάδου και ασφάλιση κατά κυβερνοεπιθέσεων, η συμμορία χάκερ Akira κατάφερε να διεισδύσει στα συστήματά της, αναγκάζοντας την εταιρεία να πληρώσει λύτρα για την αποκατάσταση των δεδομένων της. Δυστυχώς, η KNP δεν διέθετε τα 5 εκατομμύρια λίρες που εκτιμήθηκαν ως απαραίτητα για την ανάκτηση των δεδομένων, οδηγώντας έτσι σε πλήρη απώλεια και τελικά χρεοκοπία.
Το NCSC προγραμματίζει δράσεις για την ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας στο Ηνωμένο Βασίλειο, με στόχο τη μείωση των κυβερνοεπιθέσεων που σημειώνονται καθημερινά. «Οι χάκερ απλώς αναζητούν έναν αδύναμο κρίκο», δηλώνει ανώνυμο στέλεχος του κέντρου. Οι στατιστικές δείχνουν ότι το 1/3 των επιχειρήσεων που πλήττονται από ransomware καταλήγουν να πληρώνουν λύτρα, χωρίς να είναι υποχρεωμένες να αναφέρουν τις επιθέσεις. Οι επιθέσεις έχουν αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας σοβαρές ανησυχίες για την κυβερνοασφάλεια και την ανάγκη για ισχυρότερη προστασία.
Πηγή περιεχομένου: in.gr