Συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για στρατηγικό σιδηροδρομικό άξονα, ενισχύει τη διασυνοριακή συνεργασία. Η τριμερής συμφωνία που υπεγράφη χθες Τετάρτη στις Βρυξέλλες μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, αφορά τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, ο οποίος αποτελεί έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα για την περιοχή. Η υπογραφή του μνημονίου από τους αρμόδιους υπουργούς και επιτρόπους αποδεικνύει την πρόθεση ενίσχυσης της διασυνοριακής συνεργασίας, καθώς και τη σημασία του έργου για την γεωπολιτική και οικονομική κατάσταση της περιοχής.
Ο νέος άξονας Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Βουκουρέστι αναμένεται να είναι μία από τις κεντρικές στρατηγικές αρτηρίες της Ευρώπης, με μεγάλη σημασία για τη συνδεσιμότητα και την στρατιωτική κινητικότητα της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Σύμφωνα με τον επίτροπο για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολο Τζιτζικώστα, το μνημόνιο αναμένεται να μετατρέψει τη γεωγραφική θέση των τριών χωρών σε στρατηγικό πλεονέκτημα. Η ενσωμάτωσή του στο ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών αναμένεται να προωθήσει συνεργασίες που θα ενδυναμώσουν τη διαχείριση και χρηματοδότηση έργων μέχρι το 2026.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε ότι ο διάδρομος θα επανασυνδέσει ιστορικά κέντρα και λιμάνια, συμβάλλοντας στην ασφάλεια και την οικονομική ανθεκτικότητα της ΕΕ.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Κυρανάκης επισήμανε ότι η συμφωνία αυτή δεν αποτελεί απλώς μια διαδικαστική δέσμευση, αλλά στρατηγική επιλογή που ενισχύει τη διασύνδεση Βορρά-Νότου, γεγονός που είναι ζωτικής σημασίας για το εμπόριο και τη στρατηγική ασφάλεια της ΕΕ.
Η χρηματοδότηση των έργων υποδομής προβλέπεται να ξεπεράσει το 1,3 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με σημαντική συμμετοχή από ευρωπαϊκά κονδύλια και εθνικούς πόρους, αναδεικνύοντας τη δέσμευση των χωρών για την ολοκλήρωση του διαδρόμου BBA.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
