600 λεωφορεία για 2.000 σχολικά δρομολόγια: Η τουριστική εκμετάλλευση σε βάρος της εκπαίδευσης και οι τακτικές των πρακτόρων

600 λεωφορεία για 2.000 σχολικά δρομολόγια: Η τουριστική εκμετάλλευση σε βάρος της εκπαίδευσης και οι τακτικές των πρακτόρων

Δραματική έλλειψη σχολικών δρομολογίων στην Αττική με σοβαρές επιπτώσεις για μαθητές και οικογένειες. Η φετινή χρονιά φαίνεται να είναι η χειρότερη μέχρι στιγμής όσον αφορά την απουσία επαρκών σχολικών δρομολογίων για τους μαθητές των καλλιτεχνικών, μουσικών, ειδικών, πρότυπων και πειραματικών σχολείων, οι οποίοι μένουν για πολλές μέρες χωρίς μεταφορά. Αυτά τα σχολεία λειτουργούν σε υπερτοπικό επίπεδο, συγκεντρώνοντας μαθητές από διάφορες περιοχές. Η μεταφορά των μαθητών ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής, η οποία συνεργάζεται με το Υπουργείο Εσωτερικών για τη χρηματοδότηση και το Υπουργείο Παιδείας για τον προγραμματισμό των δρομολογίων και των μαθητών που απαιτούν μεταφορά.

Κάθε τρία χρόνια, η Περιφέρεια Αττικής προκηρύσσει διαγωνισμούς για τη μεταφορά μαθητών, όπου συμμετέχουν ιδιώτες τουριστικοί πράκτορες που διαχειρίζονται πούλμαν. Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, στις 14 Σεπτεμβρίου είχαν καταγραφεί πάνω από 100 άγονα δρομολόγια στην Ανατολική Αττική, 13 στη Δυτική Αττική, καθώς και στα Μουσικά Σχολεία Αλίμου, Παλλήνης και Ιλίου, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην πρόσβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η ρίζα του προβλήματος είναι η άρνηση της Πολιτείας να δημιουργήσει έναν Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Μεταφοράς Μαθητών, ο οποίος θα διαθέτει τα απαραίτητα οχήματα και προσωπικό.

Η τρέχουσα κατάσταση με τους διαγωνισμούς και τις αναθέσεις έχει προκαλέσει σημαντική αναστάτωση, καθώς τουριστικοί πράκτορες δεν καταφέρνουν να διαχειριστούν τις μεταφορές. Για παράδειγμα, δύο δρομολόγια στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθηνών παραμένουν ανενεργά, αφήνοντας περιοχές όπως η Ηλιούπολη και η Δάφνη ακάλυπτες. Ο Γιάννης Καρεκλάς, πρόεδρος του συλλόγου γονέων του Καλλιτεχνικού Σχολείου, αναφέρει τις συνεχείς καθυστερήσεις στην έναρξη των δρομολογίων, ενώ η Χρυσούλα Παπαγεωργίου προσθέτει ότι η επικοινωνία με τους πράκτορες έχει καταστεί αναγκαία και δύσκολη.

Η υποχρέωση για ασφαλή μεταφορά μαθητών δεν μπορεί να εξαρτάται από τον τουριστικό τομέα, ο οποίος προφανώς έχει άλλες προτεραιότητες.

Στη συνέχεια, ορισμένα δρομολόγια κηρύχθηκαν άγονα λόγω μη βιωσιμότητας, επισημαίνοντας τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι μαθητές. Η ανάγκη για μια οργανωμένη και λειτουργική προσέγγιση της μεταφοράς μαθητών είναι πιο επιτακτική από ποτέ, καθώς οι οικογένειες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πρόσβαση στα σχολεία τους.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play