Αυστηρές ποινές για τη στάθμευση τροχόσπιτων σε δημόσιους χώρους στην Ελλάδα, δημιουργούν ανησυχίες στον τουρισμό. Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο που ψηφίστηκε τον Ιανουάριο του 2025 επιδιώκει να διευθετήσει τις διαρκώς αυξανόμενες προκλήσεις γύρω από τη στάθμευση αυτοκινούμενων οχημάτων και τροχόσπιτων. Η νομοθεσία απαγορεύει τη στάθμευση τέτοιων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους, επιβάλλοντας αυστηρές ποινές στους παραβάτες. Με αυτή την απόφαση, η Ελλάδα μεταβαίνει από μία κατάσταση ανομίας σε ένα πιο αυστηρό ρυθμιστικό περιβάλλον.
Ο νόμος 5170/2025, ειδικότερα το άρθρο 27, περιορίζει τη στάθμευση ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων τροχόσπιτων σε ευαίσθητες περιοχές όπως αρχαιολογικοί χώροι και παραλίες. Οι παραβάτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ποινές φυλάκισης έως τριών μηνών και πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν έως και 3.000 ευρώ. Αυτό το αυστηρό μέτρο, όμως, εγείρει ανησυχίες σχετικά με την επίδρασή του στον τουρισμό, καθώς το πλήθος των επισκεπτών που ταξιδεύουν με τροχόσπιτα ενδέχεται να επηρεαστεί.
Επιπλέον, είναι αναγκαία η δημιουργία κατάλληλων χώρων στάθμευσης για αυτά τα οχήματα, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ελευθερία των πολιτών. Η ανάγκη για ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης είναι προφανής, δεδομένου ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη υπάρχουν περισσότερα από 30.000 καταγεγραμμένα camping stops, ενώ στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένα, γεγονός που δυσχεραίνει τα ταξίδια με αυτοκινούμενα οχήματα ή τροχόσπιτα στη χώρα μας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr