Σήμερα, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων, με στόχο την ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας. Το μνημόνιο υπογράφηκε από τον υπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, τον πρόεδρο του Δ.Σ. του Δικτύου, Γιάννη Κωνσταντάτο, και 150 δημάρχους ή εκπροσώπους τους από όλη την Ελλάδα.
Η υπογραφή του μνημονίου σηματοδοτεί την έναρξη μιας πιο στενής συνεργασίας, με στόχο την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στους τομείς της πρόληψης και της ανθεκτικότητας. Παρουσιάστηκαν οι βασικές μεταρρυθμίσεις του νομοσχεδίου «Ενεργή Μάχη», που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, καθώς και τα αποτελέσματα έρευνας για την πολιτική προστασία στους δήμους-μέλη του Δικτύου.
Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τόνισε τη σημασία του μνημονίου ως θεσμικού βήματος, επισημαίνοντας ότι η συνεργασία μεταξύ κεντρικής διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρέπει να είναι ουσιαστική και όχι γραμμική. Σημείωσε ότι η Πολιτική Προστασία πρέπει να ενσωματώνει την εμπειρία και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής για να είναι αποτελεσματική.
Ο υπουργός ανέφερε επίσης τις τρεις βασικές προκλήσεις για το μέλλον: την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με προσωπικό, τη χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ» και την εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου στην πράξη. Η συνεργασία αυτή, όπως είπε, στοχεύει στη δημιουργία ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού συστήματος Πολιτικής Προστασίας.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων, Γιάννης Κωνσταντάτος, χαρακτήρισε την υπογραφή του μνημονίου «ιστορική στιγμή» για την αυτοδιοίκηση, καθώς διαμορφώνεται ένα κοινό θεσμικό και επιχειρησιακό πλαίσιο συνεργασίας με το κράτος. Τόνισε πως η συνεργασία αυτή θα προσφέρει στις πόλεις τα εργαλεία που χρειάζονται για να γίνουν πιο ανθεκτικές και ασφαλείς.
![]()

