Στην Κωνσταντινούπολη, στις 27 Μαρτίου 2026, πραγματοποιήθηκε η 11η διμερής συνάντηση των Τελωνειακών Αρχών Ελλάδας και Τουρκίας, με στόχο την βελτίωση της συνεργασίας και την επίτευξη του διμερούς εμπορίου ύψους 10 δισ. δολαρίων.
Η συνάντηση έφερε κοντά τον υφυπουργό Εμπορίου της Τουρκίας, Σεζάι Ουτσαρμάκ, και τον πρόεδρο της Ελληνικής Τελωνειακής Διοίκησης, Γεώργιο Πιτσιλή. Οι δύο πλευρές εστίασαν σε θέματα τελωνειακής συνεργασίας και διευκόλυνσης των εμπορικών ροών, προκειμένου να επιτευχθούν οι συμφωνηθέντες στόχοι.
Κεντρικά θέματα της συζήτησης ήταν η επιτάχυνση των διελεύσεων στα σύνορα, η αναβάθμιση των υποδομών και η αύξηση της χωρητικότητας των τελωνείων, ώστε να υποστηριχθεί το φιλόδοξο σχέδιο για διμερή εμπόριο ύψους 10 δισ. δολαρίων.
Στη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν συγκεκριμένα έργα και προγράμματα, όπως το έργο «Γέφυρα Φιλίας» στην γραμμή «Ύψαλα-Κήποι» και οι εργασίες εκσυγχρονισμού στα τελωνεία Κήπων και Καστανιών. Επίσης, αναφέρθηκαν οι πιλοτικές εφαρμογές για εταιρείες με Καθεστώς Εξουσιοδοτημένου Οικονομικού Φορέα.
Στο περιθώριο της συνάντησης, οι δύο πλευρές υπέγραψαν το «Κοινό Κείμενο Δήλωσης για την Τελωνειακή Συνεργασία» και το «Πρακτικό της XI. Συνάντησης Τελωνειακών Αρχών Τουρκίας – Ελλάδας», επαναβεβαιώνοντας την κοινή τους βούληση για ενίσχυση της τελωνειακής συνεργασίας.
![]()

