Σε μια εποχή που ο τουρισμός αναζητά αυθεντικές εμπειρίες, η Καρδίτσα επιχειρεί να ξανασυστηθεί στο κοινό, επενδύοντας στον ανερχόμενο τομέα του οινοτουρισμού. Με εννέα οινοποιεία στο δυναμικό της -εκ των οποίων τα δύο ήδη επισκέψιμα και τα υπόλοιπα σε διαδικασία ένταξης- η καρδιά της Θεσσαλίας επιχειρεί να εμπλουτίσει το τουριστικό της προϊόν. Η Αναπτυξιακή Καρδίτσας, σε συνεργασία με θεσμικούς φορείς, υλοποιεί δράσεις που στοχεύουν να φέρουν στο προσκήνιο τον τοπικό αμπελώνα και να συνδέσουν το κρασί με τον πολιτισμό, τη φύση και τη γαστρονομία της περιοχής. Με μοναδικό μέχρι πρότινος τουριστικό brand τη Λίμνη Πλαστήρα, και έχοντας δεχτεί ισχυρά πλήγματα από ακραία καιρικά φαινόμενα τα τελευταία χρόνια, η Καρδίτσα βλέπει στον οινοτουρισμό μια βιώσιμη εναλλακτική ανάπτυξης, που μπορεί να συνδυαστεί με τον ορεινό τουρισμό και τα τοπικά προϊόντα της.
«Ο οινοτουρισμός μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική ευκαιρία για την Καρδίτσα, μια περιοχή που τα τελευταία χρόνια έχει δοκιμαστεί σκληρά από τις φυσικές καταστροφές και αναζητά νέους δρόμους ανάπτυξης», δηλώνει εκπρόσωπος της Αναπτυξιακής Καρδίτσας. Αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχουν εννέα οινοποιεία στην περιοχή, εκ των οποίων μόνο τα δύο διαθέτουν επίσημη πιστοποίηση ως επισκέψιμα. Ωστόσο, τα υπόλοιπα έχουν ήδη υποδομές και είναι σε διαδικασία ένταξης στο δίκτυο. Η Αναπτυξιακή Καρδίτσας, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου που υλοποιείται από 22 αναπτυξιακές εταιρείες πανελλαδικά, υλοποιεί δράσεις που στοχεύουν στη μετατροπή των υφιστάμενων οινοποιείων σε πλήρως επισκέψιμους χώρους. Η μεταφορά τεχνογνωσίας, οι δικτυώσεις και οι συνέργειες με άλλους φορείς του τουρισμού και της γαστρονομίας αποτελούν κρίσιμους άξονες του σχεδιασμού.
Μέσα από ταξίδια εξοικείωσης, ημερίδες και ανταλλαγή εμπειριών με οινοπαραγωγούς από άλλες περιοχές, καλλιεργείται μια νέα κουλτούρα συνεργασίας. Διοργανώνονται εργαστήρια που απευθύνονται σε τουριστικές επιχειρήσεις, εστιατόρια, ξενοδοχεία και πάροχους εναλλακτικών δραστηριοτήτων, με στόχο τη δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών πακέτων φιλοξενίας. «Υπάρχει ενδιαφέρον από ξενοδόχους και τουριστικούς πράκτορες. Στόχος μας είναι η αύξηση των επισκεπτών, αλλά και η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος», επισημαίνει ο εκπρόσωπος.
Οι προοπτικές του οινοτουρισμού στην Κεντρική Ελλάδα είναι σημαντικές και υπάρχει χώρος ανάπτυξης και εξέλιξης που θα αλλάξει το προφίλ και θα δημιουργήσει νέα τουριστική ταυτότητα στην περιοχή της Καρδίτσας, σύμφωνα με τις δηλώσεις της προεδρεύουσας του Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού. «Ο πιο μεγάλος στόχος και το όραμά μας είναι να δημιουργηθούν ενιαίοι Δρόμοι του Κρασιού, οι οποίοι θα ενώσουν τα οινοποιεία της χώρας, προσφέροντας μια συνολική εμπειρία στον επισκέπτη», υπογραμμίζει.
Η ενίσχυση της σύνδεσης μεταξύ του κρασιού και της γαστρονομίας χαρακτηρίζεται ως κρίσιμη. Ήδη, υπάρχουν συνεργασίες του Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού με θεσμικούς φορείς του τουρισμού, όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), με στόχο την αξιοποίηση του πλήρους δυναμικού της περιοχής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ