Νέες εξελίξεις σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με δικογραφία από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία να αναφέρεται σε καθυστερήσεις συμβολαίων. Λίγες ώρες πριν από την κατάθεση των προτάσεων των κομμάτων της αντιπολίτευσης για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής, με βάση τη δικογραφία που έχει διαβιβαστεί στη Βουλή σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ανακύπτουν νέες εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει ετοιμάσει μια νέα δικογραφία που συνδέεται εμμέσως με τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Η ευρωπαία εισαγγελέας Πόπη Παπανδρέου επανέρχεται με πρόταση που αφορά στις ρήτρες για τις καθυστερήσεις των έργων. Οι ρήτρες αυτές είναι συμβατικοί όροι που επιβάλλουν κυρώσεις, κυρίως χρηματικές ποινές, στον ανάδοχο σε περίπτωση που το έργο δεν ολοκληρωθεί εντός της συμφωνημένης προθεσμίας.
Η σύμβαση 717, που υπογράφηκε το 2014 από την ΕΡΓΟΣΕ, προέβλεπε την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και την αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, με αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης 24 μηνών (Σεπτέμβριος 2016). Ωστόσο, παρέμεινε σε εκκρεμότητα για πάνω από 9 χρόνια, με ποσοστό ολοκλήρωσης περίπου 80% έως το 2023. Οι καθυστερήσεις της σύμβασης 717 σχετίζονται άμεσα με την τραγωδία των Τεμπών το 2023.
Σε αυτό το πλαίσιο, έχει ζητηθεί από στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ που εισηγήθηκαν τις πληρωμές για τις ρήτρες, να δώσουν εξηγήσεις για την απόφασή τους, η οποία, σύμφωνα με την ευρωπαία εισαγγελέα, μπορεί να συνιστά αδίκημα απιστίας. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτά τα στελέχη δεν συμπεριλαμβάνονται στα 23 άτομα που ήδη έχουν κληθεί να παρέχουν εξηγήσεις για τη σύμβαση 717.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης προετοιμάζονται για την πολιτική τους αντίδραση και σύμφωνα με πληροφορίες, θα υποβληθούν αιτήματα για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής, με κύριο πρόσωπο τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, ενώ άλλα πρόσωπα ενδέχεται να βρεθούν επίσης στο επίκεντρο της προοδευτικής αντιπολίτευσης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr