Περισσότερα από 3.600 παιδιά στην Αττική χωρίς σχολικό λεωφορείο: Καθημερινές προκλήσεις για τους μαθητές

Περισσότερα από 3.600 παιδιά στην Αττική χωρίς σχολικό λεωφορείο: Καθημερινές προκλήσεις για τους μαθητές

Περισσότερα από 3.600 παιδιά στην Αττική αντιμετωπίζουν προβλήματα στη μεταφορά τους στα σχολεία λόγω καθυστερήσεων. Η μεταφορά μαθητών στην Αττική συνεχίζει να αποτελεί ένα άλυτο πρόβλημα, καθώς πάνω από 3.600 παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στη δωρεάν μετακίνηση, παρά το γεγονός ότι πληρούν τα κριτήρια. Η καθυστέρηση στην ενεργοποίηση 252 δρομολογίων αναγκάζει τις οικογένειες να καλύπτουν το κενό με δικά τους μέσα, γεγονός που επιβαρύνει την εργασία και την καθημερινότητά τους.

Η κατάσταση επηρεάζει ιδιαίτερα μαθητές από ειδικά σχολεία, μουσικά και καλλιτεχνικά, οι οποίοι πολλές φορές μένουν εκτός σχολείου λόγω αδυναμίας πρόσβασης. Υπάρχουν αναφορές για παιδιά που ξυπνούν από τις 5 το πρωί και χρησιμοποιούν έως και 4 μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουν στο σχολείο τους.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, Φίλιππος Φλουσκούνης, υπογραμμίζει ότι το πρόβλημα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο. Οι ιδιώτες μεταφορείς που αναλαμβάνουν τις μετακινήσεις, συχνά δίνουν προτεραιότητα στον τουρισμό, παραμελώντας ακόμα και εν ενεργεία συμβάσεις με τα σχολεία. Σύμφωνα με τον ίδιο, «πιθανόν να μην τους συμφέρει να αποσυρθούν από τον τουρισμό, γεγονός που καθυστερεί τη λειτουργία των δρομολογίων», προσθέτοντας ότι είναι απαραίτητα κρατικά σχολικά λεωφορεία.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι γονείς και οι μαθητές να βρίσκονται σε κατάσταση αβεβαιότητας, χωρίς σαφή ενημέρωση για το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια. Η Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Αττικής, Έρρικα Μπερζεράκου, παραδέχεται τις καθυστερήσεις, επισημαίνοντας ότι έχουν γίνει τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες και διαπραγματεύσεις, ωστόσο οι ανάγκες παραμένουν ανικανοποίητες. Τονίζει ότι η Περιφέρεια δεν νομοθετεί, αλλά εφαρμόζει το ισχύον νομικό πλαίσιο, διαχειριζόμενη τα κονδύλια του Υπουργείου.

Η ανάγκη για δημόσιο φορέα μεταφοράς μαθητών και αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου κρίνεται επιτακτική. Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό και κρατική ευθύνη, η μεταφορά των μαθητών θα συνεχίσει να εξαρτάται από την κερδοφορία των ιδιωτών, με τα σχολικά κουδούνια να ηχούν χωρίς μαθητές.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play