Πρόεδρος ΟΑΣΑ: Εντός Μαρτίου «πιάνουν τιμόνι» οι νέοι οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ

Πρόεδρος ΟΑΣΑ: Εντός Μαρτίου «πιάνουν τιμόνι» οι νέοι οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ

Εντός Μαρτίου “πιάνουν τιμόνι” οι νεοπροσληφθέντες οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) Ιωάννη Γκόλια, ο οποίος ενημέρωσε την επιτροπή Θεσμών της Βουλής για θέματα αρμοδιότητάς του. “Στον ΟΣΥ, όπου ολοκληρώθηκε η διαδικασία πρόσληψης, εκτιμούμε ότι οι οδηγοί των λεωφορείων, που χρειάζονται κάποια εκπαίδευση, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο των τρόλεϊ, θα αναλάβουν μέχρι τις 5 Μαρτίου, ενώ οι οδηγοί των τρόλεϊ θα αναλάβουν γύρω στις 15 Μαρτίου”, είπε ο κ. Γκόλιας. Όσο για τις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), εκτίμησε ότι “θα έχουμε οριστικούς πίνακες την επόμενη εβδομάδα”, αλλά επειδή οδηγοί και τεχνίτες θέλουν αρκετά μεγαλύτερη εκπαίδευση, “θα αναλάβουν μέσα στο Μάιο, και η ολοκλήρωση της ανάληψης των υπηρεσιών θα είναι μέχρι τον Ιούνιο”.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ εκλήθη να τοποθετηθεί και για το θέμα του συνωστισμού επιβατών, εν μέσω πανδημίας. “Προσπαθούμε με νύχια και δόντια να μειώσουμε τον αριθμό λεωφορείων και δρομολογίων, που έχουν συνωστισμό και το καταφέρνουμε. Ξεκινήσαμε με 50-60 λεωφορεία, δηλαδή ένα 6%, να έχει συνωστισμό, και φτάσαμε σε κάτω από 2%. Το δεδομένο αυτό το έχουμε μετρημένο και τεκμηριωμένο” είπε ο κ. Γκόλιας. Σημείωσε ωστόσο ότι με βάση μελέτες του εξωτερικού, οι ομάδες που αρρώστησαν, και μεταφερόντουσαν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), σε σχέση με τις ομάδες που αρρώστησαν και πήγαιναν με ιδιωτικό αυτοκίνητο, δεν διαφέρουν στατιστικά, ως προς το ποσοστό με το οποίο αυτά τα άτομα έχουν αρρωστήσει, είπε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, σημειώνοντας ότι οι μελέτες αφορούσαν περιοχές όπως το Λονδίνο, “με ανάλογες και χειρότερες συνθήκες από εμάς [..] Δεν λέμε ότι αποδεχόμαστε τον συνωστισμό, αλλά να λέμε ότι τα ΜΜΜ είναι η (κύρια) εστία μόλυνσης, τα αδικούμε”.

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, σημειώθηκε αντιπαράθεση μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τις διαδικασίες προσλήψεων τα τελευταία χρόνια. Οι προσωπικές σας επιθέσεις αποκαλύπτουν την ένδεια των επιχειρημάτων σας, είπε ο παριστάμενος υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κ. Καραμανλής, απαντώντας στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Κατρούγκαλο, σύμφωνα με τον οποίο, ο υπουργός άσκησε αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση. “Το επώνυμό σας θα έπρεπε να σας υποχρεώνει σε ακόμα μεγαλύτερη σεμνότητα” είπε ο κ. Κατρούγκαλος. Ζητώντας το λόγο, ο κ. Καραμανλής είπε ότι δεν θα απαντήσει στο θέμα αυτό και πρόσθεσε: “Καταλαβαίνω το πρόβλημα της αριστεράς σήμερα εδώ. Ότι για πρώτη φορά γίνονται προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ εσείς, η αριστερή φιλολαϊκή κυβέρνηση, επί 4 χρόνια, δεν αγοράσατε ούτε ένα λεωφορείο, δεν κάνατε ούτε μία πρόσληψη, και αυξήσατε τα εισιτήρια στα λεωφορεία [..] Επομένως, το να κάνετε μια τέτοια προσωπική επίθεση δείχνει την ένδεια των επιχειρημάτων σας..”

Από την πλευρά του, ο κ. Κατρούγκαλος είπε ότι δεν μπορεί να κρυφτεί η ευθύνη “γιατί επιτρέψατε να είναι πολλαπλασιαστές της πανδημίας τα ΜΜΜ”, αλλά και η υποχρέωση, έγκαιρης αγοράς πρόσθετων λεωφορείων, επισκευή των υφιστάμενων, και προσλήψεων. Επίσης, ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Ν. Παππάς, είπε ότι οι διαγωνισμοί προσλήψεων σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ συγκοινωνίες “δεν αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση” όταν είναι αναρτημένα προσωπικά δεδομένα και με το 40-45% των ενστάσεων να γίνονται δεκτές από τον ΑΣΕΠ. Η μεταβολή στους πίνακες προσληπτέων ήταν μόνο για 61 άτομα, δηλαδή για το 14,5% απάντησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ιω. Κεφαλογιάννης, σύμφωνα με τον οποίο, υπήρχαν πολύ περισσότερες μεταβολές σε διαγωνισμούς του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Χρ. Γκόκας ζήτησε να μάθει σε ποια φάση βρίσκεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων και εάν τα μισθωμένα οχήματα έχουν σωστές προδιαγραφές για για εξαερισμό με νωπό αέρα. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης είπε ότι τον λαό δεν βασανίζει τόσο η διαδικασία προσλήψεων όσο η συνολική κατάσταση, με τις ελλείψεις σε προσωπικό και οχήματα, που τον εκθέτει σε κίνδυνο για την υγεία του. Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Α. Μυλωνάκης, πρότεινε την ενεργοποίηση της ΕΛΒΟ για την κατασκευή ελληνικών λεωφορείων. Εξάλλου, η βουλευτής του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα, ζήτησε τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ για την ανάληψη συγκοινωνιακού έργου στην Αθήνα, καθώς και τη σύγκριση του κόστους μίσθωσης των ΚΤΕΛ και του λήζιγκ οχημάτων, με αυτό της αγοράς νέων λεωφορείων.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play