Σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Αυστηρότερες ποινές για κινητό, ταχύτητα και αλκοόλ

Σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Αυστηρότερες ποινές για κινητό, ταχύτητα και αλκοόλ

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εισάγει αυστηρότερες ποινές για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Από σήμερα, Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, τίθεται σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η Ελλάδα παραμένει μεταξύ των πρώτων χωρών της ΕΕ σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα. Ο νέος ΚΟΚ εισάγει αυστηρότερες ρυθμίσεις και δίνει έμφαση στην πρόληψη, στην κυκλοφοριακή παιδεία και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων. Οι κάμερες παρακολούθησης στην Αττική επαναλειτουργούν και τα πρόστιμα θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στους παραβάτες μέσω της πλατφόρμας gov.gr.

Μεταξύ των βασικών αλλαγών περιλαμβάνονται:

– Υποτροπή: Οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις δεν συμψηφίζονται, αλλά οδηγούν σε σωρευτικές ποινές και βαρύτερα πρόστιμα.

– Χρήση κινητού: Πρώτη παράβαση με πρόστιμο 350€ και αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα μπορεί να φτάσουν έως 2.000€ και να υπάρξουν ποινικές διώξεις σε περίπτωση ατυχήματος.

– Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ: Πρόστιμα που φτάνουν τα 4.000€, αφαίρεση διπλώματος έως 10 χρόνια και ποινές φυλάκισης έως 10 έτη σε θανατηφόρο δυστύχημα.

– Ζώνη και κράνος: Το πρόστιμο επιβάλλεται στον οδηγό και στον συνεπιβάτη, ενώ η δεύτερη υποτροπή οδηγεί σε αφαίρεση διπλώματος για ένα έτος.

– Ταχύτητα: Νέα όρια ταχύτητας – χαμηλότερα στις πόλεις και υψηλότερα εκτός αστικού ιστού. Για ακραίες παραβάσεις, πρόστιμα έως 8.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 4 χρόνια.

– Στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ: Πρόστιμα έως 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν χρόνο σε περίπτωση υποτροπής.

– Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αυστηρότερες κυρώσεις για παράνομη στάθμευση και απαγόρευση κίνησης ταξί σε λεωφορειολωρίδες, εκτός ειδικών εξαιρέσεων.

Σύμφωνα με τα στελέχη του υπουργείου, η φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ δεν είναι η τιμωρία, αλλά η πρόληψη. Επίσης, επισημαίνουν ότι αξιοποιούνται η τεχνολογία και η ψηφιοποίηση ως εργαλεία για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ενώ το μεγάλο στοίχημα παραμένει η αλλαγή της οδηγικής κουλτούρας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play